چطور هزینه های ماشین خود را کاهش دهیم؟

به گزارش وبلاگ شخصی من، نگهداری و تعمیرات منظم ماشین شامل پروژه های مختلفی است که ممکن است انجام آن ها در خانه کار ساده ای نباشد. بااین وجود، درک آنچه بایستی برای مراقبت از خودرو انجام دهید، می تواند به شما یاری کند.

چطور هزینه های ماشین خود را کاهش دهیم؟

اگر می خواهید ماشین را خودتان تعمیر کنید تا در وقت و هزینه صرفه جویی کنید، سری مطالب نگهداری خودرو در وبلاگ شخصی من را دنبال کنید. در این مقاله به نگهداری سیستم برق ماشین می پردازیم.

نگهداری از سیستم برق ماشین

باتری

بست های باتری را یک بار در سال تمیز کنید. اتصالات باتری ممکن است دچار جرم گرفتگی شوند و عبور جریان برق را در سیستم خودرو دچار مشکل کنند. از آچار با مقدار مناسب برای باز کردن پیچ هایی که کابل قطب منفی (-) باتری را نگاه می دارند بهره ببرید و سپس کابل را از باتری جدا نمایید. سپس همین کار را برای کابل قطب مثبت (+) انجام دهید. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین (13.8 گرم) را به یک فنجان آب (240 میلی لیتر) بیفزایید.

  • با یک مسواک فلزی این محلول را بر روی بست های باتری و اتصالات فلزی بکشید.
  • نهایتا بست های باتری را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.
  • سپس کابل های قطب مثبت و منفی را به ترتیب به باتری متصل کنید.

تعویض چراغ ها

چراغ های خودرو را آنالیز نموده و لامپ های سوخته را تعویض نمایید. از یک دوست بخواهید تا در مقابل، پشت سر و پهلوهای خودرو ایستاده و چراغ های مختلف خودرو را آنالیز نماید.

شما می توانید به لامپ های سوخته جلوی خودرو از قسمت پشت چراغ ها در داخل کاپوت خودرو دسترسی پیدا کنید. چراغ های عقب نیز معمولا از داخل صندوق عقب خودرو قابل دسترسی می باشند.

سوکتی که لامپ در داخل آن قرار می گیرد را بیرون کشیده و سپس لامپ سوخته را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و درنهایت با یک کشش لامپ را از جای خود خارج نمایید. لامپ را تعویض نموده و سوکت آن را در جای خود قرار دهید.

فیوزهای سوخته را شناسایی کنید

فیوزها را آنالیز نموده و فیوزهای سوخته را تعویض کنید. اگر برخی چراغ ها در قسمت داخلی خودرو از کار افتاده اند، احتمال وجود یک فیوز معیوب در سیستم وجود دارد. 2 جعبه فیوز موجود در خودروی خود را بیابید. یکی از آن ها معمولا در کنار زانوی راننده و زیر فرمان قرار داشته و دیگری در کنار بدنه موتور جاسازی شده است. از راهنمای موجود بر روی جعبه فیوز برای یافتن فیوز مناسب چراغ هایی که خاموش شده اند استفاده نموده و سپس فیوز معیوب را با فیوز مناسب با همان آمپر عبوری تعویض کنید.

تعویض شمع ها

هر 50000 کیلومتر شمع های خودرو را تعویض نمایید. کاپوت خودرو را بازنموده و سیم های متصل به شمع ها را که وارد قسمت بالایی موتور می شوند را بیابید. نزدیک ترین سیم را گرفته و از قسمت پایه خم کنید تا بتوانید با کشش آن را از شمع جدا کنید.

با استفاده از یک سوکت شمع و یک گیره، شمع را از محل خود بازنموده و آن را به سمت بالا و بیرون بکشید. با استفاده از ابزار مقدار گیری شکاف شمع، اندازه شکاف شمع را پیدا کنید. مقدار شکاف مناسب شمع خودرو را می توانید در راهنمای خودرو یا تعمیرات خاص خودرو پیدا کنید.

شمع نو را در محل سوکت شمع قرار داده و آن را وارد موتور نمایید. ابتدا سوکت را با دست وارد موتور نموده و سپس با گیره آن را محکم کنید.

سیم شمع ها را مجددا وصل نموده و همین روال را برای هر سیلندر تکرار کنید.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب ترفندهای تمیز کردن شوره و رسوبات کولر را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "چطور هزینه های ماشین خود را کاهش دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور هزینه های ماشین خود را کاهش دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید