کایی X3 پرو در راه ایران

به گزارش وبلاگ شخصی من، کایی که نام کامل آن Wuhu Kaiyi بوده و با نام کوین Cowin نیز شناخته می گردد، یکی از برند های فعال زیر چتر کمپانی چری چین بوده که در سال 2014 با هدف عرضه محصولاتی متفاوت با ابعادی عمدتا کامپکت و مناسب قشر جوان تاسیس شد.

کایی X3 پرو در راه ایران

کایی ایکس 3 پرو (Kaiyi X3 Pro) یکی از محصولات جدیدی بوده که قرار است به زودی به بازار ایران عرضه گردد.

کایی که نام کامل آن Wuhu Kaiyi بوده و با نام کوین Cowin نیز شناخته می گردد، یکی از برند های فعال زیر چتر کمپانی چری چین بوده که در سال 2014 با هدف عرضه محصولاتی متفاوت با ابعادی عمدتا کامپکت و مناسب قشر جوان تاسیس شد.

کایی X3 پرو یا همان کوین شوجت پرو Cowin Showjet pro یکی از محصولات این شرکت بوده که کراس اووری کامپکت و جمع و جور محسوب می گردد که به زودی قرار است به وسیله یکی از خودروسازان داخلی به بازار ایران عرضه گردد.

اگر ظاهر کایی ایکس 3 پرو برایتان آشناست بی علت نیست. کایی یا همان کوین Cowin یکی از زیربرند های چری بوده و خودروی کایی شوجت پرو (کایی X3 پرو یا همان کوین شوجت پرو) در واقع همان ام وی ام ایکس 55 پرو بوده که به وسیله مدیران خودرو به بازار ایران عرضه می گردد و تنها مقداری ظاهر آن متفاوت شده است.

ظاهر ماشین کایی

خودرو کایی X3 پرو استایل ظاهری بسیار نزدیکی با ام وی ام ایکس 55 پرو دارد. قالب کلی بدنه کوین شوجت پرو با ایکس 55 پرو یکسان بوده و جزئیات آن فرق دارد.

در نمای جلو چراغ هایی LED متفاوت از چراغ های نصب شده در ایکس 55 پرو دیده می گردد که به وسیله یک جلوپنجره زیبا که با المان های کرومی تزیین شده به یکدیگر متصل هستند.

جلوپنجره اصلی و بزرگتر در قسمت پایین پروفیل جلو کایی X3 پرو قرار گرفته است که با همان نقاط کرومی مشابه با قسمت بالایی تزیین شده است.

در گوشه های سپر جلو ورودی های هوای به ظاهر مصنوعی و عمودی شکلی تعبیه شده که در ترکیب با خطوط برجسته و تیز سپر چهره خشن و مجذوب کنندهی را برای کوین شوجت پرو این کراس اوور کامپکت به ارمغان آورده اند.

به گزارش خودرونویس، اگر این سبک طراحی برایتان آشناست بی علت نیست چراکه کوین شوجت پرو برادر کراس اوور خودرو سدان ریسپکت بهمن موتور بوده و تعجبی ندارد که زبان طراحی مشترکی را در این دو خودرو مشاهده کنیم.

کایی X3 پرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4400، 1831 و 1653 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2632 میلی متر است. این تقریبا همان ابعادی بوده در ام وی ام ایکس 55 پرو نیز شاهد بوده ایم.

فاصله کف کایی X3 پرو از سطح زمین نیز 158 میلی متر بوده که برای یک کراس اوور شهری و جمع و جور کاملا مناسب است.

نمای جانبی کوین شوجت پرو یا همان کایی ایکس 3 پرو ساده تر از نمای جلو و عقب آن طراحی شده و در این قسمت ستون مشکی رنگ C و B از نکات مجذوب کننده آن بوده که حالتی شناور به سقف بخشیده اند. البته از رینگ های آلیاژی 18 اینچ مجذوب کننده این خودرو هم نباید غافل شد که طراحی قسمت کناری خودرو را زیباتر نموده است.

تعیینات فنی کایی ایکس پرو

کوین شوجت پرو یا همان کایی X3 پرو دارای یک موتور 5/1 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بوده که قادر به فراوری 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور است. نیروی فراوریی این موتور به یاری گیربکس اتوماتیک CVT با 9 دنده شبیه سازی شده به چرخ های جلو منتقل می گردد.

این ترکیب موتور و گیربکس برای کوین شوجت پرو یا همان کایی X3 پرو که همزاد ایکس 55 پرو محسوب می گردد کاملا مناسب بوده و عملکرد خوبی را برای این خودرو رقم می زند. لازم به یادآوری است که همین موتور و گیربکس دقیقا روی ام وی ام ایکس 55 پرو نیز نصب شده و امتحان خود را در ایران پس داده است.

هنوز مطلبی در مورد قیمت و زمان عرضه کایی X3 پرو یا همان کوین شوجت پرو اعلام نشده. بعلاوه هنوز به طور قطعی تعیین نیست که کدام خودروساز داخلی تصمیم به عرضه این کراس اوور کامپکت و جمع و جور دارد.

منبع: هفت صبح

منبع: فرادید

به "کایی X3 پرو در راه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کایی X3 پرو در راه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید