یک چهارم افراد شاغل وقتی برای صبحانه ندارند

به گزارش وبلاگ شخصی من، تهران (پانا) - این روزها بسیاری از مردم دنیا به علت نوع اشتغال خود، فرصت کمتری برای خواب و البته صرف صبحانه دارند. به باور کارشناسان، این موضوع می تواند تاثیر به سزایی در عملکرد کاری و سلامت آن ها داشته باشد.

یک چهارم افراد شاغل وقتی برای صبحانه ندارند

به گزارش آخرین خبر، نتایج یک آنالیز روی دو هزار فرد شاغل در ایالات متحده آمریکا نشان می دهد یک نفر از هر هفت نفر اهل سحرخیزی نبوده و البته 35 درصد افراد می گویند خواب کافی شبانه نداشته و صبح ها هنوز احساس خستگی می نمایند و 31 درصد دیگر در طول روز هم احساس خستگی دارند. در این میان یک چهارم افراد شاغل گفتند که فرصتی برای خوردن صبحانه نداشته و باید به سرعت به کارهایشان بپردازند.

بر اساس این مطالعات که به وسیله مرکز سنجش افکار OnePoll انجام شد، محققان دریافتند که هفت نفر از هر ده نفر حاضر نیستند قبل از ساعت 8 صبح بیدار شوند تا برای خودشان صبحانه درست نمایند. باید در نظر داشت، در حالی که والدین شاغل، بخش عمده ای از کسانی را که قبل از 8 صبح برای تهیه صبحانه بیدار می شوند را تشکیل می دهند، بیش از نیمی از والدین این نظرسنجی می گویند که وعده های غذایی خانواده خود را شب قبل و برای داشتن فرصت کمی بیشتر خوابیدن، تهیه می نمایند.

در این میان مطالعات نشان می دهد تقریباً دو سوم آمریکایی های شاغل، آنقدر مشغول کار می شوند که در نهایت از خوردن وعده های غذایی خودداری می نمایند و این موضوع سبب شده که از هر پنج نفر یک نفر به طور منظم صبحانه را حذف کند. افرادی که صبحانه می خورند هم اگرچه غذاهایی مانند تخم مرغ، پنکیک و نان تست فرانسوی را ترجیح می دهند، اما به احتمال زیاد در طول هفته فقط برای خوردن صبحانه های سریع مانند ساندویچ نان تست یا غلات وقت دارند و بسیاری از پاسخ دهندگان شاغل هم می گویند حتی به احتمال زیاد هفته ای دو بار در ماشین خود صبحانه می خورند.

کریستن زاباگو، پژوهشگر مرکز Evolution Fresh، در این رابطه می گوید: همواره به ما گفته می شد که صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است، این حقیقت دارد. آغاز روز با یک وعده غذایی متعادل و مغذی، تاثیر زیادی در رفتار کلی و بهره وری ایجاد می نماید. تهیه صبحانه به این معنا نیست که باید خواب خود را کم نموده یا برنامه صبحگاهی خود را تغییر دهید. یک صبحانه خوب می تواند به سادگی شامل یک آب میوه طبیعی و مواد مغذی کلیدی باشد تا به بدن شما انرژی لازم را بدهد.

جوانا آگیلار از دیگر پژوهشگران این مرکز مطالعاتی هم در این رابطه گفت: البته، راه های زیادی برای لذت بردن از صبحانه متعادل وجود دارد و مهم این است چیزی را که دوست دارید میل کنید. مطمئن شوید که در وعده صبح از میوه و سبزیجات تازه استفاده نموده و بعلاوه مواد مغذی کلیدی که در طول روز انرژی شما را حفظ می نماید در صبحانه شما قرار داشته باشد. با نزدیک شدن به ماه های سرد سال، یافتن راه هایی برای گنجاندن ویتامین C در صبحانه شما یک راه کارعالی برای تقویت سیستم ایمنی است.

در نهایت یک نکته را از قلم نیاندازید: اگر خواهان سلامتی بیشتر و بهبود عملکرد مغزی و جسمی خود هستید، هیچ گاه صبحانه را از رژیم غذایی خود حذف نکنید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "یک چهارم افراد شاغل وقتی برای صبحانه ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک چهارم افراد شاغل وقتی برای صبحانه ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید