12 باور اشتباه در خصوص زیبایی و مراقبت از پوست که باید بدانید

به گزارش وبلاگ شخصی من، امروزه به لطف اینترنت، اطلاعات بسیار زیاد و ارزشمندی در خصوص زیبایی و مراقبت از پوست داریم. این روزها با یاری اینترنت به راحتی می توانید باورهای اشتباه در خصوص مراقبت از پوست را پیدا کنید و یک روش عالی برای مراقبت از زیبایی و پوست خود پیدا کنید. در ادامه با چند باور اشتباه در خصوص مراقبت از پوست آشنا می شوید.

12 باور اشتباه در خصوص زیبایی و مراقبت از پوست که باید بدانید

12 باور اشتباه در خصوص مراقبت از پوست

این روزها با روشن کردن اینترنت گوشی، با زدن چند ضربه روی صفحه می توانید اطلاعات جامع و دست اول در خصوص انواع محصولات زیبایی و مراقبت از پوست پیدا کنید. پیدا کردن این اطلاعات در اینترنت به راحتی چک کردن اینستاگرام است. حتی دوستان شما هم ممکن است در شبکه های اجتماعی، رازهای خود در خصوص روش های مراقبت از پوستشان را به اشتراک بگذارند.

اما متاسفانه یکی از مسائل این فضای آنلاین، این است که ممکن است خیلی زود اطلاعات درست با اطلاعات غلط ترکیب گردد. گاهی ممکن است نکاتی در خصوص مراقبت از پوست خود بخوانید که به کار بردن آن ها برای شما نتیجه عکس داشته باشد و باعث آسیب زدن به پوستتان گردد. به همین علت باید در خصوص منبعی که از آن اطلاعات خود را دریافت می کنید، تحقیق کنید و منابع معتبر را انتخاب کنید.

در ادامه نمونه ای از چند باور اشتباه در خصوص مراقبت از پوست را می خوانید که اینترنت باعث پخش شدن آن شده است.

  • 8 مورد از برترین مکمل های ضدپیری پوست که باید بشناسید

1. ماسک خانگی لیمو سرشار از ویتامین C است

این باور اشتباه باعث می گردد که تصور کنید می توانید با ماسک صورت خانگی که با لیمو درست شده، پوست خود را روشن کنید و یک سرم ویتامین سی داشته باشید. اما حقیقتی که وجود دارد این است که لیمو برای پوست بسیار اسیدی است. استفاده از این مقدار اسید می تواند باعث گردد که پوست شما به جای روشن شدن، عملکرد معکوس داشته باشد. مثلا بعد از قرار گرفتن به مدت طولانی زیر نور آفتاب، لکه های سیاه بیشتری روی پوست ایجاد گردد.

به جای استفاده از مقدار زیادی لیمو در ماسک های خانگی، سعی کنید از سرم های ویتامین C بهره ببرید که حاوی غلظت بالایی از این ویتامین هستند و یاری می نمایند که از شر جای جوش، لکه های تیره و رادیکال های آزاد در پوست صورت خلاص شوید.

2. کشیدگی پوست بعد از شستن صورت، اشکالی ندارد

حتما برایتان پیش آمده که بعد از شستن صورت، احساس کشیدگی پوست را تجربه نموده باشید. شستن صورت یکی از مهم ترین قسمت های هر روتین مراقبت از پوست است و نباید از آن صرف نظر کنید. درست انجام دادن این کار، برای سلامت و زیبایی پوست شما اهمیت زیادی دارد. اما احساس کشیدگی پوست صورت بعد از شستن، یک نشانه از این نکته است که مواد تشکیل دهنده شوینده صورت شما، خشن و ناملایم است و باعث خشکی پوست شده است.

دنبال شوینده هایی باشید که ملایم تر هستند. مثلا می توانید از میسلار واتر بهره ببرید. این ماده تمیزنماینده، پوست صورت را از هر آلودگی پاک می نماید در حالی که مانع از دست رفتن رطوبت و چربی طبیعی پوست می گردد.

3. پوست های تیره تر به ضدآفتاب احتیاج ندارند

در افرادی که پوست تیره دارند، نشانه های آفتاب سوختگی بسیار کمتر از افرادی که پوست روشن دارند دیده می گردد. اما این نکته به این معنا نیست که افرادی که پوست تیره دارند، به ضدآفتاب احتیاج ندارند. فرقی نمی نماید که پوست صورت شما تیره یا روشن باشد؛ در هر صورت به ضدآفتاب احتیاج دارید چون پوست صورت در برابر تابش شدید آفتاب بسیار حساس است و مسائلی مثل تغییر رنگ پوست را در پی دارد. علاوه بر این، سرطان پوست در افرادی با رنگ های مختلف پوست مشاهده شده است و فقط مختص افرادی با پوست روشن نیست.

4. ضدآفتاب با SPF بالا، محافظ پوست در برابر تابش آفتاب است

عوامل متعددی روی تاثیرگذاری کرم ضدآفتاب در برابر آسیب پوست، اثرگذار هستند و SPF یکی از آن ها است. برای اینکه بیشترین بهره را از ضدآفتاب ببرید، از کرم ضدآفتاب با SPF حداقل 30 بهره ببرید. این کرم باید در برابر اشعه های UVA و UVB از پوست محافظت کند.

متخصصان پوست توصیه می نمایند که 30 گرم از کرم را روی نواحی که در معرض تابش آفتاب قرار داند، بهره ببرید. حداقل 15 دقیقه قبل از خروج از خانه باید کرم بزنید و اگر شنا می کنید یا عرق کردید، باید هر دو ساعت یک بار، دوباره از کرم بهره ببرید.

5. استفاده بیشتر از محصولات مراقبت از پوست، نتیجه بهتری دارد

یکی از باورهای غلط در مراقبت از پوست این است که هر چقدر مقدار بیشتری از محصول را روی پوست بهره ببرید، نتیجه بهتری می گیرید. اما دقیقا برعکس است. موقع استفاده از محصولات مراقبت از پوست باید توجه کنید که تمام قسمت های پوست، به مقدار مناسبی از محصول دسترسی پیدا می نمایند. به جای زیاد استفاده کردن از محصولات، آن ها را درست روی صورت پخش کنید.

6. استفاده از نگهدارنده در محصولات مراقبت از پوست، خطرناک است

محصولات زیبایی و مراقبت از پوست، ترکیبی از مواد نگهدارنده دارند تا مانع از رشد باکتری های مضر، قارچ و سایر میکروارگانیسم ها شوند. این مواد شیمیایی نگهدارنده اگر در مقادیر زیاد استفاده شوند، می توانند خطرناک باشند اما محصولات آرایشی و بهداشتی دارای مقدار کمی از این مواد هستند که باعث می گردد استفاده از آن ها هیچ خطری برای سلامت شما نداشته باشد.

7. کرم دور چشم، بی فایده است

کرم دور چشم می تواند مفیدترین محصول مراقبت از پوست باشد در صورتی که مواد مغذی لازم را داشته باشد و برای مسائل خاص پوستی شما طراحی شده باشد. اگر با مسائلی مثل گود افتادن چشم و پف کردن زیر چشم دست و پنجه نرم می کنید که ناشی از خستگی است، کرم دور چشم که حاوی کافئین باشد می تواند التهاب را کنترل کند و باعث روشن تر شدن زیر چشم گردد.

با این وجود، کافئین به تنهایی معجزه نمی نماید و باید با ترکیبات دیگری که آرامش بخش، مرطوب نماینده و روشن نماینده هستند، ترکیب گردد. مثلا موادی مثل هیالورونیک اسید و ویتامین C و رتینول می توانند چین و چروک ریز صورت را رفع نمایند و تیرگی زیر چشم را کاهش دهند. با این مواد، پوست شما ظاهری جوان تر و شاداب تر خواهد داشت.

8. در پاییز و زمستان احتیاجی به کرم ضدآفتاب نیست

بسیاری از افراد فکر می نمایند که فقط در تابستان باید از کرم ضدآفتاب استفاده کرد. اما این یک باور اشتباه است. اشعه فرابنفش خورشید که باعث ایجاد آفتاب سوختگی می گردد در زمستان شدید نیست ولی باز هم وجود دارد. این اشعه که باعث ایجاد چین وچروک و لک در پوست می گردد در تمام طول سال می تابد به همین علت مهم است که همواره از کرم ضدآفتاب بهره ببرید.

این اشعه حتی از ابرها هم عبور می نماید. بنابراین هر زمان که می خواهید از خانه بیرون بروید باید از کرم ضدآفتاب بهره ببرید؛ فرقی نمی نماید که هوا ابری باشد یا آفتابی، تابستان باشد یا زمستان.

  • 17 ترفند خانگی عالی برای جلوگیری از خشکی پوست در زمستان

9. هر روز از ابزارهای لایه بردار بهره ببرید

این روزها ابزارها و وسایل زیادی برای لایه برداری پوست وجود دارد؛ مثلا انواع براش ها که برخی از آن ها برقی هستند. اما این یک باور اشتباه در خصوص مراقبت از پوست است و استفاده زیاد از این وسایل و لایه برداری روزانه، می تواند باعث آسیب زدن به پوست گردد و آن را به شدت تحریک کند. این ابزارها را فقط باید هفته ای یکی دو بار بهره ببرید. برخی از افراد حتی می توانند به کلی از استفاده از آن ها صرف نظر نمایند. اما هرگز به صورت روزانه از این وسایل استفاده نکنید. استفاده مکرر، حتی چرب ترین پوست ها را خشک و ملتهب می نماید.

10. شکلات باعث ایجاد آکنه می گردد

مصرف شکر زیاد در رژیم غذایی برای سلامت پوست مناسب نیست. مصرف آن باعث ایجاد آکنه نمی گردد ولی می تواند مسائلی مثل آکنه را ماندگارتر کند. پس جوش زدن به خاطر خود شکلات نیست. شکری که همراه با شکلات مصرف می گردد می تواند یکی از عوامل ایجاد جوش باشد.

11. لب ها دچار آفتاب سوختگی نمی شوند

درست مثل پوست، لب ها هم در معرض تابش آفتاب دچار آفتاب سوختگی می شوند و آسیب می بینند. به همین علت همواره از بالم لب و محصولاتی که حاوی SPF هستند مثلا رژلب های ضدآفتاب بهره ببرید.

12. افرادی که پوست چرب دارند به مرطوب نماینده احتیاج ندارند

آبرسانی برای تمام انواع پوست، حتی پوست های چرب، لازم است. اگر پوست خود را مرطوب نکنید و برای مدتی خشک بماند، واکنش طبیعی پوست شما این است که چربی بیشتری فراوری می نماید. افرادی که پوست چرب دارند باید از کرم های مرطوب نماینده غیر جوش زا استفاده نمایند. این محصولات باعث بسته شدن منافذ پوست و پر شدن آن ها با چربی نمی شوند.

منبع: Garnier

منبع: دیجی استایل

به "12 باور اشتباه در خصوص زیبایی و مراقبت از پوست که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 باور اشتباه در خصوص زیبایی و مراقبت از پوست که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید