آفرود سواران اولین دوره رالی گردشگری خانوادگی از خزر تا خلیج فارس به اصفهان رسیدند

به گزارش وبلاگ شخصی من، ایسنا/ براساس خبرهای واصله، آفرود سواران اولین دوره رالی گردشگری خانوادگی از خزر تا خلیج فارس به اصفهان رسیدند.

آفرود سواران اولین دوره رالی گردشگری خانوادگی از خزر تا خلیج فارس به اصفهان رسیدند

اولین دوره رالی گردشگری خانوادگی از خزر تا خلیج فارس از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان زیرمجموعه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در تاریخ هشتم اردیبهشت از چمخاله در کنار ساحل کاسپین آغاز شده و تا پانزدهم اردیبهشت در مسیر استانهای گیلان، قزوین، البرز، مرکزی، اصفهان و هرمزگان در حال برگزاری است.

این رالی جز رقابت های سرعتی محسوب نمی گردد و با استفاده از 55 خودرو دو دیفرانسیل و با حضور معنوی تعدادی از هنرمندان از جمله سام نوری، بهمن دان، مهدی امینی خواه، فرشید فهیم، ساناز سماواتی، کوروش معصومی، امید جهان، حمید میهن دوست، امیر زریوند، حسن اسدی، لیلا زارع، الهام طهموری، حامد احمدجو و سمیه قانعی در حال برگزاری است.

شرکت نمایندگان در رالی گردشگری خانوادگی از خزر تا خلیج فارس موظف به رعایت همه قوانین و مقررات هدایت و رانندگی، حفظ سرعت مطمئنه، توجه به علائم و هشدارها، مسیریابی اصولی از روی نقشه، رانندگی ایمن و توجه به حفظ جان شهروندان و مسافران و بعلاوه ملزم به توجه محیط زیست هستند.

اعضای اولین دوره رالی گردشگری خانوادگی از خزر تا خلیج فارس که یکی از اهداف آن تثبیت نام خلیج همواره فارس است، هم زمان با ورود به شهر اصفهان، در میدان نقش جهان حضور یافتند تا مردم این شهر را از اهداف برگزاری این رالی آگاه نمایند.

البته بنا به آنچه در کنداکتور این برنامه نوشته شد، بنا بود که برنامه از ساعت 18:40 در میدان نقش جهان آغاز گردد، ولی طبق روند معمول جلسه ها، نشست ها و جشن ها در ایران، برنامه با تأخیر یک ساعته مقابل مسجد جامع عباسی آغاز شد.

این برنامه با اجرای فرشید فهیم و معرفی این رویداد آغاز شد و سپس علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: آفرود بازان عزیز از 15 استان به قلب ایران یعنی اصفهان زیبا تشریف آوردند. از خزر تا خلیج فارس بدون شک قلبی وجود دارد و آن قلب برازنده هیچ نامی بجز اصفهان زیبا نیست. همه ما ایرانیان و تمامی جهان می دانیم و به گفته بسیاری از تاریخ سازان و تمدن شناسان، تمام تمدن بشریت مدیون مردم اصفهان و تمدن این مرز و بوم است. یکی از شاخص ترین عناصری که این تمدن سازی را به ارمغان آورده خصلت بی نظیر میهمان نوازی این مردم است که بخشی از آن را شما آفرود بازان در اصفهان مشاهده کردید.

او اضافه کرد: از همشهریان عزیز هم خواهش می کنم حتما به کنار چهل ستون رفته و این 54 خودرو را ببینید که مسیری را طی کردند و بناست 2500 کیلومتر از مرز پرگوهر ایران عزیزمان را طی نمایند و پیغام آور شادی و نشاط برای مردم عزیز و شریف ایران باشند. بخشی از مجموعه فعالیت های کانون اتومبیلرانی و جهانگردی، مسئولیت اجتماعی است که ذیل مأموریت وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تعریف شده و آن مسئولیت اجتماعی، ایجاد نشاط اجتماعی برای مردم عزیزمان است که بخشی از آن را بزرگواران آفرودسوار از خزر تا خلیج فارس در حال رقم زدن هستند.

بعلاوه محمدباقر کلاهدوزان، شهردار منطقه 3 اصفهان نیز ضمن تشکر از عوامل برگزاری رالی از خزر تا خلیج فارس گفت: امیدوارم که هر کس برای اقتدار و سربلندی کشور قدمی بر می دارد، زیر سایه حضرت ولی عصر (عج) پیروز و عاقبت به خیر باشد.

اجرای گروهی جمعی از نوازندگان و حضور محمد حاجی زاده به عنوان شومن بخش های دیگر برنامه ویژه حضور آفرود سواران اولین دوره رالی گردشگری خانوادگی از خزر تا خلیج فارس در اصفهان بود که در نهایت، با حضور امید جهان و ارائه قطعات آوازی او انتها یافت.

شایان توجه است که آئین اختتامیه اولین دوره رالی گردشگری خانوادگی از خزر تا خلیج فارس پنج شنبه (15 اردیبهشت) در جزیره کیش و سواحل خلیج فارس با اهدای جام قهرمانی به برگزیدگان این رالی برگزار خواهد شد.

منبع: همگردی

به "آفرود سواران اولین دوره رالی گردشگری خانوادگی از خزر تا خلیج فارس به اصفهان رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آفرود سواران اولین دوره رالی گردشگری خانوادگی از خزر تا خلیج فارس به اصفهان رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید