اسناد مهم پیغام های سازمانی بوئینگ ، جزئیات پنهان کاری شرکت بوئینگ

به گزارش وبلاگ شخصی من، اسناد منتشر شده از پیغام های سازمانی شرکت بوئینگ حاکی از آن است که کارمندان این شرکت از مسائل هواپیمای 737 مکس آگاهی داشته و درباره آن پنهان کاری نموده اند.

اسناد مهم پیغام های سازمانی بوئینگ ، جزئیات پنهان کاری شرکت بوئینگ

به گزارش وبلاگ شخصی من به نقل از ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: این اسناد که روز پنجشنبه منتشر شده نشان می دهد که کارمندان بوئینگ در پیغام های سازمان خود درباره گمراه کردن نهادهای تنظیم کننده فدرال آمریکایی پیرامون مسائل سامانه مشابه ساز هواپیماهای این شرکت، صحبت هایی نموده اند.

شدت نارضایتی کارمندان بوئینگ از مسائل هواپیمای 737 مکس به قدری بوده که یکی از کارمندان در ایمیلی گفته است: این هواپیما ازسوی دلقک هایی طراحی شده که تحت نظارت میمون ها بوده اند.

در فوریه 2018 هشت ماه پیش از اولین سقوط هواپیمای 737 مکس، یکی از کارمندان بوئینگ چنین پیغامی به همکارش فرستاده است: خانواده ات را به یک هواپیمای مکس سوار می کنی؟ من چنین کاری نمی کنم. کارمند دیگر نیز در جواب این پیغام گفته است: نه.

در این اسناد همچنین ایمیل ها و پیغام هایی مبنی بر پنهان کاری مدیران و کارمندان بوئینگ دیده می گردد و حاکی از آن است که این شرکت کوشش نموده اشکالات موجود در هواپیمای مکس را از دید نهادهای نظارتی پنهان کند.

یکی از کارمندان در مه 2018 در ایمیلی نوشته است: هنوز خدا مرا به خاطر پنهان کاری که سال گذشته کردم، نبخشیده است. این کارمند به موضوع پنهان کاری اشاره ای ننموده است.

کارمند دیگری نوشته است: نمی دانم چطور باید این مسائل را رفع کنیم... این ها سیستمی است. فرهنگ [سازمانی] است. واقعیت این است که تیم رهبری ما چیز کمی درباره این کار [هواپیماسازی] می داند و در عین حال ما را به سوی اهداف خاصی راهنمایی می نماید.

سخنگوی اداره هواپیمایی فدرال آمریکا گفت که این سازمان مسائل تازه ای افزون بر آنچه در بازبینی هواپیمای مکس یافته، مشاهده ننموده است.

پیتر دوفازیو قانونگذار آمریکایی مسئول تحقیقات کنگره درباره مسائل هواپیمای مکس گفت که این اسناد نشان می دهد بوئینگ تا چه اندازه برای دور زدن نهادهای نظارتی، تیم های پرواز و حتی مردم کوشش نموده است.

این اسناد ماه گذشته به اداره هواپیمایی فدرال و کنگره آمریکا ارسال شده بود و روز پنجشنبه منتشر شد؛ نام کارمندان ارسال کننده پیغام ها در این اسناد سانسور شده است.

هواپیمای بوئینگ 737 مکس که جزو پرفروش ترین ها بود، از مارس گذشته (فروردین ماه) تا به امروز به دنبال دو سقوط مرگبار این هواپیما در اندونزی و اتیوپی که به کشته شدن 346 نفر منجر شد، زمینگیر شده و اجازه پرواز ندارد.

استیو دیکسون رئیس اداره هوانوردی فدرال گفته است که هواپیمای مکس قبل از این که بتواند به خدمت بازگردد، باید ده ها مورد مربوط به امنیت پرواز را رعایت کند.

مقام های آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفته اند که مجوز پرواز هواپیمای مکس بعید است دستکم تا ماه فوریه (بهمن) صادر گردد و حتی ممکن است تا ماه مارس (اسفند 98- فروردین99) طول بکشد.

روزنامه آمریکایی سیاتل تایمز نیز گزارش داد که هیات مدیره شرکت بوئینگ در حال آنالیز پیشنهادهایی از سوی سطوح ارشد مدیریتی این شرکت برای توقف موقت فراوری مکس 737 است.

حوادث مرگباری که نسل جدید هواپیماهای مسافری بوئینگ به بار آورده است، ضمن اختلال در زنجیره فراوری و عرضه این محصول، زیان اقتصادی سنگینی به این شرکت وارد نموده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "اسناد مهم پیغام های سازمانی بوئینگ ، جزئیات پنهان کاری شرکت بوئینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسناد مهم پیغام های سازمانی بوئینگ ، جزئیات پنهان کاری شرکت بوئینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید