انتقاد ستاره آمریکایی از همکاری فیفا با عربستان

به گزارش وبلاگ شخصی من، واکنش ها به خبر روزنامه انگلیسی گاردین درباره اینکه فیفا با نهاد گردشگری دولتی عربستان یا همان Visit Saudi، به عنوان حامی مالی اصلی جام جهانی 2023 زنان در استرالیا و نیوزیلند به توافق رسیده است، ادامه دارد.

انتقاد ستاره آمریکایی از همکاری فیفا با عربستان

پس از مایا جکمن، ملی پوش سابق تیم ملی نیوزیلند و سفیر فیفا و بعلاوه فدراسیون فوتبال زنان آمریکا، الکس مورگان، ستاره خط حمله آمریکا نیز از این تصمیم فیفا انتقاد کرد و گفت با توجه به سابقه حقوق بشری عربستان سعودی، این قرارداد عجیب است.

مورگان 33 ساله که سابقه قهرمانی با آمریکا در 2 جام دنیای و بعلاوه المپیک 2012 لندن را در کارنامه دارد، درباره سعودی ها گفت: فکر می کنم کاری که عربستان می تواند انجام دهد، این است که برای تیم زنان خود کوشش کند چراکه این تیم به تازگی تشکیل شده و صاحب رتبه بندی در فیفا هم نیست چون بازی های کمی را انجام داده اند.

یکی از برترین بازیکنان فوتبال دنیا به فیفا نیز توصیه کرد: امیدوارم فیفا کار درست را انجام دهد. همه به میزان کافی علیه این ماجرا صحبت نموده اند چراکه از لحاظ اخلاقی، این اقدام بی معنی است.

بازی های جام دنیای زنان قرار است تابستان سال 1402 برگزار گردد. در این تورنمنت که از سال 1991 شروع شده است، آمریکا با چهار قهرمانی، آلمان با دو قهرمانی و ژاپن و نروژ با یک قهرمانی در صدر پرافتخارترین تیم ها قرار دارند.

منبع: فرارو

به "انتقاد ستاره آمریکایی از همکاری فیفا با عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد ستاره آمریکایی از همکاری فیفا با عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید