این آبشار یخی در چند کیلومتری تهران است

به گزارش وبلاگ شخصی من، آبشار آبنیک در منطقه رودبار قصران در شمیرانات و در نزدیکی روستای ییلاقی آبنیک واقع شده است و به آبشار یخی هم معروف است.

این آبشار یخی در چند کیلومتری تهران است

این آبشار که بعد از لالون، در مسیر گرمابدر و در انتهای دره آبنیک واقع شده است، برخلاف بسیاری از آبشارها که زیبایی آنها تنها محدود به فصل بهار و تابستان است، زمستان ها یخ می بندد و چشم انداز باشکوهی را برای مخاطبان ایجاد می نماید.

با توجه به این ویژگی، سالانه یخ نوردان بسیاری برای تمرین ورزش یخ نوردی راهی آبنیک می شوند و از فضای آن نهایت استفاده را می برند.

بسیاری از افراد به این منطقه می آیند تا آبشار را رو به بالا تردد نمایند و خود و توانایی هایشان را به چالش بکشانند. آب آبشار در فصل های مختلف سال، فضایی سحرانگیز و دیدنی را ایجاد می نماید.

در فصل تابستان نیز اطراف آبشار، بسیار سرسبز و تماشایی می گردد. چشمه آبنیک که در مسیر آبشار جاری می گردد و آب آبشار آبنیک را تامین می نماید آب شفاف و گوارایی دارد و چشم انداز ای بیش از حد لذت بخش را به محیط هدیه می دهد.

آبشار آبنیک بسیار پرآب است، تا جایی که پایین آبشار حوضچه بزرگی و پر از آب، درست شده که در فصل تابستان می تواند جای خوبی برای آبتنی باشد. این آبشار برای دور ماندن از آب وهوای شهری و فعالیت های خسته نماینده آن بسیار مناسب است.

منبع:همشهری آنلاین

منبع: فرارو

به "این آبشار یخی در چند کیلومتری تهران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این آبشار یخی در چند کیلومتری تهران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید