این نوشیدنی پرطرفدار به تقویت حافظه یاری می نماید

به گزارش وبلاگ شخصی من، ماده هشیارکننده قهوه تنها بخش خواب و بیداری مغز را تحت تاثیر قرار نداده بلکه موجب تقویت حافظه هم می گردد.

این نوشیدنی پرطرفدار به تقویت حافظه یاری می نماید

به گزارش وبلاگ شخصی من، به طور حتم بیشتر افراد با این مسئله آشنا هستند که نوشیدن قهوه موجب بیدار نگه داشتن افراد می گردد و بسیاری از افرادی که احتیاج به بیدار ماندن در ساعات آخر شب دارند از این نوشیدنی مجذوب نماینده استفاده می نمایند. کافئین موجود در قهوه بعضی از نقاط مغز را فعال می نماید که در بیداری موثر است، ولی تاثیر کافئین به همین جا ختم نمی گردد.

مطالعه نو دانشگاه مینهو در پرتغال نشان می دهد ماده هشیارنماینده قهوه تنها بخش خواب و بیداری مغز را تحت تاثیر قرار نداده بلکه موجب فعال کردن مناطقی از مغز می گردد که در حافظه و تفکر نقش دارند.

بر اساس مطالعه اخیر محققان این دانشگاه که اخیراً در مجله Frontiers in Behavioral Neuroscience منتشر شده است، آن ها دریافتند قهوه هوشیاری و عملکرد روانی حرکتی را افزایش می دهد.

محققان این دانشگاه می گویند نوشیدن قهوه ممکن است مزایای بیشتری در افزایش اتصال در شبکه عصبی پیشرفته تر کنترل بینایی مغز و سایر بخش های دخیل در حافظه کاری، کنترل شناختی و رفتار هدفمند داشته باشد.

مطالعات دیگری نیز درباره تاثیر قهوه و نوشیدنی های کافئین دار منتشر شده است که البته هنوز رابطه معناداری با کافئین به دست نیامده است و ممکن است قهوه دارای مواد دیگری غیر از کافئین باشد که روی حافظه و هوشیاری تاثیر دارد.

منبع: اطلاعات آنلاین

منبع: همشهری آنلاین

به "این نوشیدنی پرطرفدار به تقویت حافظه یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این نوشیدنی پرطرفدار به تقویت حافظه یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید