با مکان های تفریحی همدان آشنا شوید

به گزارش وبلاگ شخصی من، اگر برنامه سفر چند روزه به همدان دارید، بهتر است قبل از سفر، مکان های تفریحی همدان را به خوبی بشناسید.

با مکان های تفریحی همدان آشنا شوید

همدان کهن ترین شهر ایران بوده که آثار تاریخی و دیدنی بسیاری در گوشه و کنار خود جای داده است که نماد تاریخ و فرهنگ این شهر را نشان می دهند. اگر برنامه سفر چند روزه به همدان دارید بهتر است قبل از سفر مکان های تفریحی همدان را به خوبی بشناسید و با رزرو هتل همدان در نزدیکی آثار تاریخی و گردشگری می توانید سفری بدون دغدغه داشته باشید.

نزدیکی هتل به مکان های گردشگری خیال ما را از بابت رفت و آمد راحت و در هزینه و زمان صرفه جویی خواهد نمود و خاطراتی خوش برای ما به یادگار خواهد گذاشت. در ادامه با مکان های تفریحی همدان و هتل های نزدیک به آن ها، آشنا خواهیم شد.

غار علیصدر

از مهم ترین و مجذوب نماینده ترین مکان های تفریحی همدان، غار علیصدر است که حدود 190 سال قدمت تاریخی دارد. طول تقریبی غار حدوداً 11 کیلومتر بوده و ارتفاع آن از سطح دریا تقریباً 2100 متر می باشد. فقط سه کیلومتر از غار علیصدر قابل دسترسی بوده و 8 کیلومتر از آن به سبب سختی مسیر قادر به کشف نشده است.

مردم روستای علیصدر خیلی سال پیش این غار را کشف نموده و از آب آن استفاده می کردند. ولی این غار در سال 1342 برای اولین بار به وسیله 14 نفر از افراد گروه کوهنوردی مورد توجه نهاده شد. البته به خاطر تنگ بودن دهانه غار که حدوداً 50 سانتی متر بود فقط کوهنوردان بسیار حرفه ای توانستن به سختی وارد این غار شوند.

در سال 1353 فردی به نام عبدالله حاجیلو، رئیس هیئت کوهنوردی همدان با یاری افراد روستا دهانه غار را بزرگ نموده و به عرض 5 متر و ارتفاع 3 متر رساندند و پس از آن مراحل لازم برای بازدید از غار مثل بازیابی مسیر، روشنایی و سایر امکانات دیگر در دست اقدام نهاده شد.

غار علیصدر راه های پر از پیچ وخم زیادی دارد و یک رودخانه بزرگ در قسمت مرکزی غار نهاده شده که آب آن خنک و زلال بوده و رنگ و بوی خاصی ندارد. این غار در سال 1387 در لیست میراث طبیعی ایران ثبت شد.

هتل دنیاگردی علیصدر

در نزدیکی غارعلیصدر، هتل باسابقه دنیاگردی علیصدر قرار گرفته است که با خدمات و امکانات مناسب میزبان گردشگران می باشد.

مجموعه گنجنامه

دهکده توریستی گنجنامه در منطقه کوهستانی رشته کوه زاگرس و کوه های الوند نهاده شده است. از مکان های تفریحی همدان دهکده توریستی گنجنامه را باید نام برد. وجود تفریحات مهیج و متنوع مانند غارآکواریوم، آبشار، دشت میشان، سنگ نبشته های باستانی، تله کابین، سورتمه و شهربازی از جمله تفریحات این مجموعه تفریحی است.

بازدید از این مجموعه بزرگ، بسیار لذت بخش و هیجان انگیز است این دهکده تفریحی در 5 کیلومتری شهر همدان در میدان گنجنامه و در نزدیکی کتیبه های کهن و آبشار گنجنامه واقع شده است. دهکده با ظرفیتی حدود 5000 نفر، امکانات تفریحی، ورزشی، اقامتی و... را برای رفاه گردشگران و بازدیدنمایندگان فراهم نموده است.

تفریحاتی همانند سکوی پرش بانجی جامپینگ، کابل پرواز تیرول، دیوار سنگ نوردی، پیست تریال، تعادل هوایی، پینت بال و سالن بولینگ برای دوستداران ورزش وجود دارد کافی شاپ و رستوران های متعدد از دیگر امکانات این مجموعه می باشد.

هتل گنجنامه

هتل گنجنامه در دل مجموعه گنجنامه قرار گرفته است تا گردشگران و مسافران در رفاه و آسایش کامل اقامت داشته باشند.

شیرسنگی

شیر سنگی از به جامانده های تاریخ باستان در همدان می باشد. در انتهای خیابان 12 متری در وسط میدانی مربع شکل، مجسمه شیرسنگی قابل مشاهده است. این مجسمه از دوران مادها به جا مانده و از مهمترین آثار و جاذبه های تاریخی شهر همدان است. مجسمه شیر سنگی از مکان های تفریحی همدان محسوب می شود که گردشگران بسیاری را جذب خود نموده است.

ابعاد این مجسمه دو و نیم متر طول، یک متر و 15 سانت عرض و یک متر و بیست سانتی متر ارتفاع دارد. در همان دوران یک مجسمه شیر دیگر کاملاً شبیه به همین شیر سنگی وجود داشته است. این دو مجسمه در کنار دروازه شهر همدان قرار داشته و هنگامی که مسلمانان همدان را فتح کردن به علت وجود این دو شیر سنگی نام این دروازه را باب الاسد یعنی دروازه شیر گذاشتند.

هتل 4 ستاره امیران

هتل امیران نزدیکترین هتل به این جاذبه گردشگری است که یکی از مزیت های این هتل محسوب می شود. هتل امیران نوساز و بسیار شیک، با امکانات و خدمات کامل و مجهز، میزبان شایسته ای برای گردشگران می باشد.

آرامگاه ابوعلی سینا

ابوعلی سینا شاعر، عارف و طبیب ایرانی که در دنیا معروفیت بسیاری دارد. آرامگاه این شاعر گران قدر در میدانی به نام میدان بوعلی سینا نهاده شده است. میدانی بیضی شکل، با درختان چنار و آبنماهایی که دارد زیبایی دو چندانی به آرامگاه بخشیده است. این آرامگاه یکی از مکان های تفریحی همدان است.

طرح و معماری آرامگاه از برج قابوس بن وشمگیر در شهر گنبد کاووس گرفته شده است. در تالار جنوبی آرامگاه سکه، سفال و اشیای کشف شده مربوط به دوره های قبل از میلاد، نگهداری می شود. در تالار قسمت شمالی آرامگاه، مجموعه ارزشمند از کتاب های خطی و آثار ابوعلی سینا جمع آوری شده است.

هتل پارسیان بوعلی

در نزدیکی این جاذبه تاریخی و گردشگری هتل 4ستاره پارسیان بوعلی بنا شده است تا درخدمت گردشگران و مسافران باشد. این هتل لوکس با واحدهای اقامتی مجهز آماده ارائه به مهمانان هتل می باشد.

آرامگاه باباطاهر

از مکان های تفریحی همدان، آرامگاه باباطاهر یکی از بزرگ ترین شاعران ایران است. دوبیتی های زیبای او با زبان لری در دل تمام عاشقان ادبیات جای گرفته است. معماری و طراحی این بنای زیبا بسیار شبیه مقبره خیام در نیشابور می باشد. آرامگاه یک بنای هشت ضلعی با گنبدی فیروزه ای است. اشعار و نقش ونگارهایی که برروی دیوارهای مثلثی آرامگاه، که خود بیانگر عروج بوده خودنمایی می نمایند.

هتل باباطاهر همدان

هتل 5 ستاره بین المللی باباطاهر در کنار آرامگاه باباطاهر قرار گرفته است. این هتل 4 طبقه با 130 واحداقامتی در برترین نقطه شهر و پرسنلی کارآزموده و وظیفه شناس میزبان مهمانان همدان است.

گنبد علویان

از فوق العاده ترین آثار به جا مانده از معماری دوره اسلامی، اثر خاص و بی نظیر گنبد علویان را می توان نام برد. این گنبد چهارباغ علویان، نزدیک به میدان امامزاده عبدالله همدان نهاده شده است. این اثر تاریخی شگفت انگیز بامعماری و گچبری فوق العاده از مکان های تفریحی همدان است که به ثبت آثار ملی رسیده است.

سمت شمالی گنبد علویان خیابانی است که میدان عین القضات را به میدان امامزاده عبدالله متصل می نماید. از سمت جنوب به خیابان باباطاهر و از شرق با خیابان اکباتان مرتبط می شود.

هتل سفیر همدان

هتل 3ستاره سفیر نزدیک ترین هتل به گنبد علویان است که در سال 1396 شروع به کار نموده و در 8 طبقه و 15 واحد اقامتی با امکانات رفاهی کامل و مناسب آماده میزبانی از مهمانان می باشد.

تپه هگمتانه

هگمتانه شهری کهن و اولین مرکز ایران بوده و مانند شهرهایی همانند آتن در یونان و روم در ایتالیا از شهرهای باستانی دنیا می باشد. تپه هگمتانه قدمتی سه هزار ساله در همدان دارد و تاریخ آن به دوران مادها برمی شود. این تپه تاریخی از مکان های تفریحی همدان است که در مرکز شهر همدان و در خیابان اکباتان نهاده شده است.

این تپه از قدیمی ترین تپه های ایران است و مساحتی بالغ بر 30 هزار هکتار دارد. براساس حفاری های اخیر که در تپه هگمتانه اجرا شده این مکان محل کاخ های باشکوه بوده است. از نکات جالب توجه در این شهر تاریخی، شبکه منظم و پیشرفته آب رسانی آن موقع می باشد.

هتل هگمتانه

هتل هگمتانه نزدیک ترین هتل برای اقامت مسافران و گردشگران به این جاذبه تاریخی است. این هتل نوساز در سال 1400 تاسیس شد و دارای 15 واحداقامتی با امکانات کامل و مجهز آماده ارائه به گردشگران و مهمانان می باشد.

منبع: دنیای سفر

به "با مکان های تفریحی همدان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مکان های تفریحی همدان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید