آنالیز طرح های حوزه شهری مشهد به وسیله مراکز دانشگاهی

به گزارش وبلاگ شخصی من، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به لزوم اتباط موثر مدیریت شهری و دانشگاه گفت: در بودجه 1401 شهرداری آمده است که طرح ها در حوزه شهری باید ابتدا به وسیله مراکز دانشگاهی آنالیز گردد و سپس نتایج آن به مدیریت شهری و شهرداری اعلام گردد. ما نیز بر اساس نتایج به دست آمده تصمیم گیری های را لازم انجام خواهیم داد.

آنالیز طرح های حوزه شهری مشهد به وسیله مراکز دانشگاهی

حسین حسامی در گفت وگو با وبلاگ شخصی من در مورد نقش دانشگاه در بهبود مدیریت شهری و تعاملات مدیریت شهری مشهد با دانشگاه های شهر، اظهار کرد: نگاه ما به دانشگاه مثبت است و معتقدیم ارتباط مدیریت شهری مشهد با دانشگاه های شهر لازم و لازم است. هرچه بیشتر در حوزه مطالعات و پژوهش نگاه علمی و کار کاربردی اتفاق بیفتد کارها در حوزه شهری درست پیش خواهد رفت و زودتر به اهداف ترسیم شده خواهیم رسید.

وی اضافه نمود: در این زمینه اقداماتی در حال اجرا است. بر این اساس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر مشهد موظف شده است که در تمام کمیسیون های تخصصی حضور داشته باشد، این در حالی است که پیش از این طرح ها و لوایح از سوی اعضاء شورای شهر مطرح می شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد توضیح داد: اعضاء هیأت امنای مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر عضو هیأت علمی دانشگاه های معتبر هستند و نگاه علمی به موضوعات دارند و حضور این افراد در کارگروه ها و کمیسیون های تخصصی بیش از کمیسیون های عمومی است.

وی اعلام کرد: لازم به شرح است که در شورای اسلامی شهر ذیل هر کمیسیون تخصصی چند کارگروه وجود دارد که به مسائل به صورت موضوعی ورود پیدا می نمایند و بر اساس اساسنامه ای که وجود دارد تعدادی از نخبگان و اساتید دانشگاه های مشهد در آن کارگروه ها حضور دارند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه هنگامی که با نگاه علمی پیش رویم، نگاه منطقی به آن فرآیند داریم، بیان نمود: این نگاه تعارف ها، ملاحظات و نگاه های سیاسی را کنار می گذارد و براساس واقعیت هایی که به نفع هدف است پیش می رود.

وی ادامه داد: بر این اساس در مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر و اداره کل پژوهش های شهرداری مشهد در حال پیگیری این موارد هستیم. چنانکه در بودجه 1401 آمده است که طرح ها در حوزه شهری باید ابتدا به وسیله مراکز دانشگاهی آنالیز گردد و سپس نتایج آن به مدیریت شهری و شهرداری اعلام گردد. ما نیز بر اساس نتایج به دست آمده تصمیم گیری های را لازم انجام خواهیم داد.

حسامی با اشاره به اینکه اگر مدیریت شهری ارتباطی با دانشگاه نداشته باشد، باخته است و نمی تواند کاری را به درستی انجام دهد، گفت: به خصوص شهرداری مشهد که بودجه ای 18 هزار میلیاردی با سر فصل های تخصصی و متفاوتی دارد. بر همین اساس مدیریت شهری به نگاه علمی دانشگاه احتیاج دارد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد اضافه نمود: شورای اسلامی شهر به شدت به ارتباط مدیریت شهری با دانشگاه اعتقاد دارد و آن را تکلیف دانسته و بر این اساس در طرح ها و لوایج از نظرات اساتید و دانشگاهیان استفاده می نماید. نشست های تخصصی در مرکز پژوهش های شورای شهر برگزار می گردد که نشست هایی کاملاً علمی است و زوایای پنهان هر طرح را آشکار می نماید. بر همین اساس طرح فستیوال مشهد را به مرکز پژوهش های شورای شهر فرستادیم تا با نگاه علمی چگونگی نحوی برگزاری و مزایای آن را مورد آنالیز قرار دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آنالیز طرح های حوزه شهری مشهد به وسیله مراکز دانشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز طرح های حوزه شهری مشهد به وسیله مراکز دانشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید