فراوری و تکثیر گیاهان سالم و عاری از بیماری با استفاده از فناوری کشت بافت گیاهی

به گزارش وبلاگ شخصی من، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مشارکت می نماید تا هفدهمین دوره آموزشی و تخصصی کشت بافت گیاهی برگزار گردد.

فراوری و تکثیر گیاهان سالم و عاری از بیماری با استفاده از فناوری کشت بافت گیاهی

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ شخصی من به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با مشارکت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، هفدهمین دوره آموزشی و تخصصی کشت بافت گیاهی 16 و 17 اردیبهشت ماه امسال برگزار می گردد.

رویدادی با موضوع اصول کار در آزمایشگاه کشت بافت، آماده سازی محیط کشت های پایه، آماده سازی هورمون ها و آنتی بیوتیک ها، استریل سازی بذر و بافت، نحوه جداسازی ریزنمونه، انتقال ریزنمونه به محیط کشت و سازگاری گیاهان با شرایط محیطی.

فراوری و تکثیر گیاهان سالم و عاری از ویروس و بیماری، افزایش سرعت و حجم فراوری، یکسانی خصوصیات گیاهان تکثیر شده، زودبارده شدن گیاه، افزایش راندمان فراوریات کشاورزی در اثر اصلاح شیوه تکثیر، تکثیر ارقامی که فراوری آنها به روش های دیگر غیر ممکن یا سخت است، حفظ گونه های برتر و یا گونه های در حال انقراض، افزایش کیفیت محصولات کشاورزی به دلیل تکثیر ارقام برتر باغی و زراعی و ایجاد ارقام مقاوم تر به کم آبی بخشی از مزایای توسعه این نوع از کشت است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به آدر اینترنتی http://biodc.isti.ir/ مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فراوری و تکثیر گیاهان سالم و عاری از بیماری با استفاده از فناوری کشت بافت گیاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری و تکثیر گیاهان سالم و عاری از بیماری با استفاده از فناوری کشت بافت گیاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید