جدایی نادر از سیمین در بین 101 فیلمنامه برتر قرن 21 نهاده شد

به گزارش وبلاگ شخصی من، انجمن نویسندگان آمریکا فهرست 101 فیلم نامه برتر قرن بیست ویکم را منتشر نموده که فیلم نامه فیلم جدایی نادر از سیمین در رتبه شصت وششم این فهرست قرار گرفته است.

جدایی نادر از سیمین در بین 101 فیلمنامه برتر قرن 21 نهاده شد

طی یک دهه اخیر همیشه از جدایی نادر از سیمین به عنوان یکی از برترین فیلم های قرن بیست ویکم یاد شده است. فیلمی مهم و پیروز که در هشتادوچهارمین دوره جوایز اسکار مجمسه طلایی برترین فیلم خارجی زبان را از آن خود کرد. فرهادی به خاطر فیلم نامه جدایی نادر از سیمین نامزد دریافت اسکار برترین فیلم نامه اورجینال شد و هرچند این جایزه را به دست نیاورد، اما ساختار منسجم و راسخ فیلم نامه این فیلم با تحسین گسترده سینمادوستان و منتقدان در سراسر دنیا روبرو شد. حالا انجمن نویسندگان آمریکا لیست 101 فیلم نامه برتر هزاره تازه را اعلام نموده است که نام جدایی نادر از سیمین در جایگاه شصت وششم آن و جلوتر از فیلم های بزرگی مانند شهر خدا، سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری و لالا لند به چشم می خورد.

فیلم برو بیرون به کارگردانی و نویسندگی جوردن پیل در صدر این لیست قرار گرفته و فیلم های درخشش ابدی یک فکر پاک، شبکه اجتماعی، انگل و جایی برای پیرمردها نیست هم به ترتیب جایگاه های دوم تا پنجم را به خود اختصاص داده اند. در پایین می توانید لیست 10 فیلم نامه برتر قرن بیست ویکم از نظر انجمن نویسندگان آمریکا را مشاهده کنید.

  1. برو بیرون (Get Out)
  2. درخشش ابدی یک فکر پاک (Eternal Sunshine of the Spotless Mind)
  3. شبکه اجتماعی (The Social Network)
  4. انگل (Parasite)
  5. جایی برای پیرمردها نیست (No Country for Old Men)
  6. مهتاب (Moonlight)
  7. خون به پا خواهد شد (There Will Be Blood)
  8. حرامزاده های لعنتی (Inglourious Basterds)
  9. تقریبا مشهور (Almost Famous)
  10. ممنتو (Memento)

در این لیست چهار فیلم نامه از کریستوفر نولان وجود دارد و از حیث کمیت و تعداد فیلم نامه او پیروز ترین نویسنده این رتبه بندی است. پس از او پل توماس اندرسن و کوئنتین تارانتینو با سه فیلم نامه قرار گرفته اند و چارلی کافمن نیز با دو فیلم نامه در میان 101 فیلم نامه برتر قرن بیست ویکم از نظر انجمن نویسندگان آمریکا جایگاه چهارم برترین فیلم نامه نویس را به خود اختصاص داده است.

منبع: Deadline

منبع: دیجیکالا مگ

به "جدایی نادر از سیمین در بین 101 فیلمنامه برتر قرن 21 نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدایی نادر از سیمین در بین 101 فیلمنامه برتر قرن 21 نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید