حداقل اجاره در منطقه ها مختلف تهران

به گزارش وبلاگ شخصی من، حداقل اجاره بهای مسکن در شهر تهران مربوط به بازه متراژی آپارتمان های کمتر از 60 مترمربع در منطقه ها مختلف مرکز است. در شرایطی که این بازه جزو یکی از پرتقاضاترین بازه های مسکونی در بازار اجاره شهر تهران است همیشه عرضه این فایل ها نسبت به تقاضای موجود کمتر است.

حداقل اجاره در منطقه ها مختلف تهران

به گزارش دنیای اقتصاد، این موضوع در منطقه های که به علت تیپ متراژی ساخت واحدها، عرضه آپارتمان های ریزمتراژ در آنها کمتر بوده پررنگ تر است. اگر چه آپارتمان های تا 60 مترمربع در همه منطقه ها شهر تهران (22 منطقه) ساخته شده اند اما بعضی از منطقه ها به علت عرضه سهم بیشتری از واحدهای مسکونی ریزمتراژ نسبت به سایر منطقه ها به عنوان کانون عرضه آپارتمان های با مساحت کم، شناخته می شوند.

عرضه فایل ریزمتراژ در نیمه شرقی تهران از جمله منطقه ها 4، 7 و 8 بیش از منطقه ها غربی است با این حال در بعضی از محله های غربی نیز می توان تنوع نسبتا مناسبی از این فایل ها را در بازار اجاره جست و جو کرد. تازه ترین آنالیز های میدانی دنیای اقتصاد از مشخصات فایل های عرضه شده به بازار اجاره مسکن شهر تهران نشان می دهد در حال حاضر کف رهن کامل یک آپارتمان ریزمتراژ (40 تا 50 مترمربع) در منطقه ها مصرفی و میانه شهر به حول و حوش میانه 400 میلیون تومان رسیده است. به عبارت دیگر برای رهن هر مترمربع از این واحدها متقاضی به طور میانه باید 10 میلیون تومان در نظر بگیرد که این مقدار در منطقه ها مرغوب تر بعضا بالاتر نیز هست. در منطقه ها مقرون به صرفه تر (عمدتا منطقه ها مصرفی شرق تهران) با 300میلیون تومان نیز می توان یک واحد مسکونی معمولی 40 مترمربعی که البته در عمده موارد فاقد یک یا چند مورد از امکانات متعارف یک واحد مسکونی (پارکینگ، انباری، آسانسور) است را اجاره کرد.

منبع: فرارو

به "حداقل اجاره در منطقه ها مختلف تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حداقل اجاره در منطقه ها مختلف تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید