صحنه های آخرالزمانی از آتش سوزی در کانادا

به گزارش وبلاگ شخصی من، ضرب الاجل رسمی برای ترک شهر یلونایف در شمال کانادا که آتش سوز های طبیعی به نزدیکی آن رسیده انتها یافته و ساکنان همچنان برای ترک شهر از زمین و هوا در تقلا هستند.

صحنه های آخرالزمانی از آتش سوزی در کانادا

به گزارش وبلاگ شخصی من، حدود 22 هزار نفر، که تقریبا نیمی از جمعیت سرزمین های شمال غربی است، اکنون در خلال بدترین فصل آتش سوزی کانادا منطقه را ترک نموده اند.

یک آتش سوزی دیگر در استان بریتیش کلمبیا که شهر کیلونا را تهدید می نماید در 24 ساعت گذشته رشد انفجاری داشته است. مقام ها اخطار داده اند که این آتش سوزی ها بسیار فعال و غیرقابل پیشبینی هستند.

هارجیت ساجان، وزیر تمهیدات امور اضطراری کانادا، گفت: اضطراب ناشی از ترک خانه وقتی نمی دانید که آیا وقتی برگردید سالم مانده یا نه، اکنون گریبان هزاران نفر را گرفته است.

وی گفت که دولت فدرال هنوز ابعاد کامل خسارات وارده در یک هفته به شدت مشکل زا برای کانادایی ها را نمی داند.

آتش سوزی نزدیک شهر کیلونا با 150 هزار نفر جمعیت در استان غربی بریتیش کلمبیا به خصوص تهدیدی نگران کننده برای جان و اموال مردم است، چون در طول شب گذشته شاهد رشدی انفجاری بود.

سازمان آتش سوزی های طبیعی بریتیش کلمبیا گفت که ابعاد این آتش که اوایل عصر پنجشنبه 1100 هکتار بود حالا 6800 هکتار تخمین زده می گردد.

سارجان گفت: وضع باد نگران کننده است و ما نمی دانستیم اوضاع به چه طرفی خواهد رفت.

تا به امروز هیچ تلفاتی گزارش نشده است، اما آتش همچنان فعال است.

ساکنان شهر می گویند که شدت دما، خشکی هوا و باد در روز های اخیر شرایط کاملا مساعدی را برای بروز طوفانی از جنس آتش فراهم نموده است.

آسمان اطراف فرودگاه بین المللی کیلونا اکنون فقط به روی هواپیما های آتش نشانی باز است.

کانادا هم اکنون شاهد بدترین فصل آتش سوزی های طبیعی از زمان آغاز ثبت رکوردهاست، به طوری که 1100 آتش فعال تا روز سه شنبه در حال سوختن بود. کارشناسان می گویند بهاری خشک تر از معمول به این وضع دامن زده است.

تا به امروز در مجموع 13 میلیون و 200 هزار هکتار منطقه ها طبیعی در آتش سوزی های سال جاری کانادا سوخته که حدودا معادل مساحت یونان است.

دانشمندان می گویند تغییر اقلیم خطر آب و هوای داغ و خشک را بیشتر نموده که به آتش سوزی ها دامن می زند.

منبع: فرارو

به "صحنه های آخرالزمانی از آتش سوزی در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صحنه های آخرالزمانی از آتش سوزی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید