عکس ، با مرگبارترین گونه های مار آشنا شوید

به گزارش وبلاگ شخصی من، تعداد کمی از حیوانات به میزان مارهای سمی برای انسان خطرآفرین است، با این حال احتمال برخورد با یک مار سمی در مقایسه با مرگ بر اثر سرطان، بیماری قلبی یا تصادف اتومبیل بسیار ناچیز است، اما این ترس به ظاهر غیرمنطقی برای بسیاری از مردم بسیار ملموس است.

عکس ، با مرگبارترین گونه های مار آشنا شوید

به گزارش خبرگزاری وبلاگ شخصی من، مارهایی که در اینجا شرح داده شده است عمدتاً در منطقه ها گرمسیری زندگی می نمایند، اما بعضی ممکن است در مراکز تحقیقاتی و باغ وحش های نزدیک شما زندگی نمایند.

مامبای سیاه، مار خطرناک آفریقایی

مامبای سیاه یا دهان سیاه (Dendroaspis polylepis) در ساوانای صخره ای زندگی می نماید و اغلب می توان آن را روی زمین دید و موریانه خوراک مورد علاقه این خزنده ترسناک است. رنگ آن از خاکستری تا قهوه ای تیره متغیر است و نام آن از سیاهی داخل دهان آن گرفته شده است. از مامبای سیاه می ترسند زیرا بزرگ و سریع است و دارای سم بسیار قوی است که بیشتر قربانیان انسانی خود را می کشد. علیرغم معروفیت تهاجمی آن، تنها مسئول تعداد کمی از مرگ و میر سالانه است.

باربا آماریلا (چانه زرد)

سم بعضی از گونه های این خزنده، از جمله اوکیناوا هابو (T. flavoviridis)، یک مار تهاجمی که اغلب وارد خانه های انسان در جزایر ریوکیو می گردد، کمی خطرناک است. از سوی دیگر، سم (B. asper)، fer-de-lance دردناک و اغلب کشنده است. دیگر fer-de-lance های خطرناک عبارتند از jararaca (B. jararca) برزیل و wutu (Bothrops alternatus) از آرژانتین.

بومسلنگ (Dispholidus typus)

بومسلنگ (Dispholidus typus) با دراز کردن قسمت جلوی بدن خود بدون حرکت از درخت شکار می نماید، شکل آن شبیه به شاخه است. یک مار دندانه دار که زهر خود را با جویدن قربانی خود تا زمانی که قربانی تسلیم سموم گردد، می رساند.

مار ببر شرقی

مار ببر شرقی (Notechis scutatus) گسترده ترین نوع مار ببر است که در حاشیه جنوبی استرالیا و جزایر مجاور منطقه زندگی می نماید. همانطور که برای نیش زدن آماده می گردد، سر و گردن خود را به روشی شبیه به مارهای کبرای آسیایی و آفریقایی صاف می نماید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، با مرگبارترین گونه های مار آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، با مرگبارترین گونه های مار آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید