مجوز مجلس به بعضی از دستگاه های اجرایی برای فروش نفت

به گزارش وبلاگ شخصی من، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صندوق های بازنشستگی کشوری، لشگری و تامین اجتماعی اجازه دادند به وسیله شرکت ملی نفت ایران نسبت به فروش نفت خام و میعانات گازی صادراتی اقدام کند.

مجوز مجلس به بعضی از دستگاه های اجرایی برای فروش نفت

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) مجلس و در جریان آنالیز بخش درآمدی لایحه بودجه 1402، بند د تبصره 19 لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند د تبصره 19 لایحه؛ به منظور اجرای تکالیف این قانون و درصورت درخواست دستگاه های اجرائی دارای اعتبار از محل مصارف عمومی دولت، صندوق های بازنشستگی کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی و بعلاوه در اجرای ماده (90) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی، به دولت اجازه داده می گردد:

1- به وسیله شرکت ملی نفت ایران نسبت به فروش نفت خام و میعانات گازی صادراتی به اشخاص معرفی شده به وسیله دستگاه های اجرائی و صرفاً پس از تأیید اشخاص به وسیله وزارت نفت و بر اساس قیمت روز صادراتی شرکت ملی نفت ایران و در سقف بودجه عمومی اقدام نماید.

2- به وسیله وزارت امور مالی و دارایی نسبت به واگذاری سهام و سهم الشرکه متعلق به دولت و شرکت های دولتی در بنگاه های مشمول واگذاری به اشخاص معرفی شده به وسیله دستگاه های اجرائی و صندوق های بازنشستگی کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی در سقف منابع ردیف درآمدی 310501 اقدام نماید.

در مواردی که در این قانون دولت در اجرای قوانین، سهام یا سهم الشرکه خود در شرکت های دولتی را واگذار می نماید، اشخاص دریافت کننده سهام به نمایندگی از دولت، سهام موصوف را به فروش رسانده و وجوه آن را پس از واریز به خزانه به مصرف برساند.

منبع: فرارو

به "مجوز مجلس به بعضی از دستگاه های اجرایی برای فروش نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز مجلس به بعضی از دستگاه های اجرایی برای فروش نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید