محمد صلاح، هری کین را برد ، رقبای آرامی که از قراردادهای خود پشیمان هستند

به گزارش وبلاگ شخصی من، لیورپول و تاتنهام دو تیمی هستند که در فصل جاری بر سر سهمیه ای از لیگ اروپا با هم رقابت می نمایند، در حالی که صلاح و کین، ستاره های آنها در خصوص تمدید قراردادهای خود با این تیم ها در شک و شبهه اند.

محمد صلاح، هری کین را برد ، رقبای آرامی که از قراردادهای خود پشیمان هستند

به گزارش وبلاگ شخصی من به نقل از گل، محمد صلاح 28 گل و هری کین 27 گل در این فصل به ثمر رسانده اند، اما به نظر می رسد هیچ کدام از آنها علاقه چندانی به این رقابت ها ندارند.

به هر حال، مرگبارترین مهاجمان فوتبال انگلیس، در دوران پیش از ارلینگ هالند، امروز با هم ملاقات کردند که ماحصل آن فزونی 4 بر 3 لیورپول بود، اما هر دو می دانستند این بازی در استادیوم آنفیلد با بازی هایی که منجر به کسب افتخاراتی چون کفش طلا شده است، فاصله زیادی دارد. در واقع صلاح و کین این فصل هیچ امیدی به دریافت این جایزه بزرگ ندارند.

از زمانی که صلاح در سال 2017 به لیورپول آمد، او و کین تا حدودی دو مهاجم پرکار در این کشور بودند. آنها در این مدت 358 گل باشگاهی به ثمر رسانده اند، هر یک از آنها سه جایزه کفش طلای لیگ برتر را برده اند، و هیچ کدامشان کمتر از 24 گل در یک دوره وارد دروازه ننموده اند. هر دو آنها به این رکوردهای پی در پی ادامه می دهند و به نظر می رسد هر دو عاشق این کارند.

هرچند تفاوت بسیاری بین این دو بازیکن وجود دارد، اما از نظر جنگجو بودن، خوش فکری و اهمیتی که برای تیم های خود دارند، به هم شبیه هستند.

صلاح و کین وجه اشتراک دیگری نیز دارند. هر دو در باشگاه خود به جایگاه بالایی رسیده اند و به همین علت مورد توجه باشگاه های دیگر نهاده شده و در نتیجه هر دو تصمیمات بزرگی گرفته اند.

صلاح تابستان گذشته، زمانی که به آخرین سال قراردادش با لیورپول رسید، علیرغم برآورد های بسیار و بعضی موضع گیری ها از سوی رامی عباس عیسی، ایجنت مصری اش، تصمیم گرفت قرارداد سه ساله نوی امضا کند، قراردادی که او را به پردرآمدترین بازیکن تاریخ سرخ پوشان تبدیل کرد و او را تا این زمان به باشگاه متعهد کرد.

کین تابستان سال جاری در موقعیتی مشابه نهاده شد. کاپیتان انگلیس در سال 2018 قراردادی 6 ساله امضا کرد و در ماه ژوئن وارد سال پایانی آن خواهد شد. تاتنهام احتمالا دوست دارد قرارداد او را تمدید کند، اما هنوز چیزی معین نیست.

او قبلاً کوشش نموده بود که این باشگاه را ترک کند و کاملاً آشکارا علاقه خود برای رفتن به منچسترسیتی را نشان می داد. با این حال محتمل است کین به برترین گلزن تاریخ تاتنهام تبدیل گردد، اما مطمئناً از شکست خود در انتقال به اتحاد در سال 2021 پشیمان است، به خصوص وقتی که می بیند هالند، به سرعت در حال پیشرفت است.

بعلاوه محتمل است صلاح با توجه به سقوط قرمزها در این فصل از تعهد خود به لیورپول پشیمان باشد. از آنجا که او فرم گلزنی خود را حفظ نموده و عملکرد خوبی داشته است ممکن است از خود بپرسد چه می شد اگر به رئال مادرید یا پاری سن ژرمن پیوسته بود؟ شاید هم اینطور نباشد. صلاح در لیورپول ماند و از عشق و حمایت تماشاگران آنفیلد لذت می برد و همچنان به صعود به جدول گلزنان لیورپول ادامه می دهد.

تصمیم تابستانی کین

از سوی دیگر، کین در ژوئیه 30 ساله می گردد و باید یک پیشنهاد بزرگ داشته باشد. جای تعجب نخواهد بود که کین دوباره در تابستان سال جاری کوشش کند که باشگاهش را ترک کند. برای مثال به بایرن مونیخ برود یا به منچستریونایتد که به یک مهاجم احتیاج دارد؛ و یا پاری سن ژرمن. به هرحال تیم های زیادی هستند که بخواهند با او قرارداد ببندند.

اما اینکه آیا هر یک از آنها توانسته است دنیل لوی، رئیس سرسخت اسپرز را متقاعد به فروش او کند یا خیر، موضوع دیگری است. لوی همچنان امیدوار است که ستاره خود را برای امضای قرارداد نو متقاعد کند و نمی خواهد سال آینده او را در یک انتقال آزاد از دست بدهد. اما آیا کین واقعاً دوباره همان اشتباه را تکرار می نماید؟

اگر بخواهیم از دشمنی بین صلاح و کین، دو فرد آرام و محجوب، بگوییم، طولانی می گردد، اما شکی نیست که در بالای جدول امتیازدهی رقابتی بین این دو در سال های اخیر شکل گرفته است. صلاح اخیرا اعتراف نموده است که علت آغاز پنالتی زدن برای لیورپول در اوایل سال 2018، این بود که کین در مسابقه کفش طلا جلوتر از او رفته بود.

هر دو این بازیکنان رکوردهای خوبی مقابل تیم یکدیگر دارند. صلاح 8 بار مقابل اسپرز گلزنی نموده است، از جمله در فینال لیگ قهرمانان 2019، و کین هشت بار مقابل لیورپول گلزنی نموده است، البته تنها یک بار در یک پیروزی.

در بازی امروز هم باید انتظار داشت که هر دو مصمم باشند در هنگام سوت زدن از دیگری پیشی بگیرد.

تاثیر هالند

به مدت شش سال، صلاح و کین همیشه خود را از نظر گلزنان لیگ برتر پیشتاز می دانستند، اما ورود یک نروژی خاص، هر دو بازیکن را در این فصل در سایه قرار داده است.

هالند با 49 گل، برترین فصلی را که صلاح یا کین تا به حال داشته اند، پشت سر گذاشته است و با گلی که در این هفته مقابل آرسنال به ثمر رساند، رکورد 38 بازی صلاح در لیگ برتر را پشت سر گذاشت.

در 22 سالگی، او نماینده آینده است، بازیکنی که اگر روی فرم بماند، می تواند تمام رکوردها را بشکند. صلاح و کین کاملاً از این واقعیت آگاهند و مطمئناً در این فصل بیشتر هوشیار خواهند بود.

  • اعتراف عجیب سرمربی بارسلونا پس از شکست سنگین تیمش
منبع: همشهری آنلاین

به "محمد صلاح، هری کین را برد ، رقبای آرامی که از قراردادهای خود پشیمان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمد صلاح، هری کین را برد ، رقبای آرامی که از قراردادهای خود پشیمان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید