مدرسه تابستانی رویان برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ شخصی من، دکتر نفیسه حسنی، دبیر علمی و عضو هیات علمی پژوهشکده سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: هشتمین مدرسه تابستانی بین المللی پژوهشگاه رویان با هدف آموزش ایمونولوژی-انکولوژی و تحقیقات ترجمانی در سرطان در راستای آشنا کردن دانشجویان رشته های مختلف علوم زیستی و پزشکی در مرداد ماه سال 1396 به مدت شش روز (31 تیر لغایت 5 مرداد ماه) برگزار خواهد شد.

مدرسه تابستانی رویان برگزار می گردد

وی اضافه نمود: در سال 1389 اولین مدرسه تابستانی بین المللی در پژوهشگاه رویان با هدف آموزش زیست شناسی تکوین و سلول های بنیادی برگزار گردید. طی 7 دوره متوالی، هر ساله بیش از 300 دانشجوی علاقمند در زمینه رشته های علوم زیستی و پزشکی شرکت کردند که از محضر اساتید مطرح بین المللی به مدت یک هفته بهره برده اند و از نزدیک با آزمایشات عملی آشنا شده اند.

وی با بیان اینکه هشتمین دوره مدرسه تابستانی به مدت شش روز برگزار خواهد شد که امکان پذیرش 350 نفر از دانشجویان رشته های مختلف علوم زیستی و پزشکی فراهم است، گفت: در این مدرسه تابستانی، 6 استاد مدعو حضور دارند که 5 نفر از آنها دانشمندان ایرانی مقیم خارج بوده و یکی از آنها مدعو از کانادا است.

به گزارش وبلاگ شخصی من، پژوهشگاه رویان به عنوان یکی از مراکز پیشرو در ارائه خدمات درمان ناباروری در هشتم خرداد ماه 1370 با هدف ارائه خدمات درمان ناباروری و انجام پژوهش های بنیادی و کاربردی در زمینه علوم و فناوری های یاری کننده باروری توسط زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی تأسیس و در سال 1379 به عرصه تحقیقات سلول های بنیادی وارد شد. این تحقیقات در سال 1382 به نتیجه رسید و پژوهشگاه رویان با فراوری رده سلول های بنیادی جنینی نام ایران را در بین 10 کشور برتر جهان که به این فناوری دست یافته اند قرار داد.

یکی از اهداف مهم محققان پژوهشگاه رویان، آموزش و آشنا کردن دانشجویان با فناوری های جدید است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مدرسه تابستانی رویان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرسه تابستانی رویان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید