مرکز فرهنگی سعدی در شیراز افتتاح شد

به گزارش وبلاگ شخصی من، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، افتتاح مجموعه فرهنگی سعدی، موزه نورآباد، درگاه ورودی بیشاپور، سایت موزه دروازه پردیس تخت جمشید و 24 پروژه گردشگری از جمله برنامه های سفر علی اصغر مونسان به استان فارس است. حجم سرمایه گذاری این 24 طرح گردشگری بیش از 730 میلیارد ریال است و برای 256 نفر اشتغال زایی شده است که با افتتاح این پروژه ها بیش از 600 تخت به ظرفیت اقامتی استان فارس اضافه خواهد شد.

مرکز فرهنگی سعدی در شیراز افتتاح شد

در آیین افتتاح مرکز فرهنگی سعدی، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: فارس از محورهای اصلی گردشگری کشور، به ویژه در حوزه فرهنگی و ادبی است.

وی اضافه کرد: در جریان سفری که به این استان دارم به منظور توسعه گردشگری و صنایع وابسته از چند پروژه مهم بهره برداری می گردد که مرکز فرهنگی سعدی در کنار آرامگاه آن شاعر عظیم، از مهم ترین این طرح ها است.

به گفته مونسان، شیراز شهری است که به واسطه بسیاری شاخص های فرهنگی و تمدنی آیینه تمام نمای سرزمین مادری و دیار همزیستی و گفتمان اقوام و مذاهب در تاریخ بوده است. شیراز، آکنده از حس جاودانه شعر و شاعرانگی از سال های دور و نزدیک که شهرت شاعرانش تنها به مرزهای این کشور محدود نمی گردد.

وی ادامه داد: شهرت این شهر تنها به حافظ و سعدی و شاعران پرآوازه اش خلاصه نمی گردد. شیراز شهر یادمان های باستانی، باورهای اهورایی و اندیشه های پرفروغ اسلامی است که از دل تاریخی باشکوه به جا مانده است.

به گفته وزیر گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی، تنوع گردشگری کشور را پویا و میدان رقابت را با کشورهای همجوار به سود ایران عوض نموده است؛ بدین خاطر، حوزه گردشگری را در سطح نفیسی در وزارت دنبال می کنیم.

مرکز فرهنگی سعدی با فضایی افزون بر 2700 مترمربع در جوار آرامگاه شیخ اجل واقع شده و دارای بخش های متعدد از جمله مرکز کتابخانه و اسناد با فضایی بالغ بر 432 مترمربع، فضایی ویژه نمایشگاه های موقت به وسعت 324 مترمربع، فضاهای خدماتی و عمومی به وسعت 760 متر مربع و همچنین سالن آمفی تئاتر با گنجایش 270 نفر است.

طراحی این مجموعه به گونه ای است که از لحاظ بصری تأثیری بر آرامگاه سعدی ندارد و از سویی با توجه به هم جواری آن با آرامگاه سعدی فضایی را برای بحث و آنالیز به عنوان یک مرکز پژوهشی و برگزاری نشست ها و رویدادهای علمی در اختیار علاقه مندان قرار خواهد داد.

ساخت این مجتمع به همت بخش خصوصی به خاتمه رسیده است؛ مرکز فرهنگی سعدی پس از سال ها وقفه در انتهای سال 96 و با استفاده از ظرفیت قانونی ماده 27 به بخش خصوصی واگذار شد و میزان اعتبار هزینه شده در آن بالغ بر 40 میلیارد تومان است.

استاندار فارس هم در این مراسم گفت: وجود مشاهیری چون سعدی حافظ، سیبویه و خواجوی کرمانی برای استان فارس مزایایی برای رونق گردشگری است.

عنایت الله رحیمی اضافه کرد: ابعاد گردشگری و مولفه های آن در استان فارس وجود دارد و ما تکلیف داریم زیرساخت های مجازی و فیزیکی و شکلی و محتوایی فراهم کنیم. علی رغم تحریم ها و بیماری کرونا آنچه مورد احتیاج این بخش بوده، مورد توجه قرار گرفته است.

وی با توجه به آنچه از سوی سازمان میراث فرهنگی در استان فارس انجام گرفته است، گفت: این دولت تمام توان خود را برای رونق گردشگری و حفظ میراث فرهنگی و توسعه فعالیت های صنایع دستی و سنتی بکار گرفت.

استاندار فارس، توضیح داد: مجموعه فرهنگی سعدی یکی از مهم ترین فضاهای مورد احتیاج استان فارس و شهر شیراز و همواره از مطالبات مردم شیراز بوده است که امروز خوشبختانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ریل گذاری دولت با حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهد افتتاح این پروژه ارزشمندیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "مرکز فرهنگی سعدی در شیراز افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز فرهنگی سعدی در شیراز افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید