معرفی 5 شغل زنانه با سرمایه کم ، آنالیز شرایط و عایدی

به گزارش وبلاگ شخصی من، امروزه شرایط مالی به گونه ای است که اغلب مردم در پی کار هایی با سرمایه گذاری کم هستند. بسیاری از زنان به دلایل گوناگونی مانند نگهداری از بچه ها یا سالمندان، شرایط کار در خارج منزل را ندارند یا تمایل دارند شغل زنانه با سرمایه کم داشته باشند.

معرفی 5 شغل زنانه با سرمایه کم ، آنالیز شرایط و عایدی

در سال های گذشته، به واسطه توسعه اینترنت مشاغلی گوناگونی به وجود آمده اند که بسیاری از زنان خانه دار با سرمایه کم می توانند عایدی خوبی از آنها کسب کنند. در ادامه این مقاله به معرفی 5 شغل زنانه با سرمایه نه چندان زیاد می پردازیم که می توان عایدی خوبی از آنها به دست آورد. با ما همراه باشید.

5 شغل زنانه با سرمایه کم

در ادامه به توضیح و آنالیز 5 شغل می پردازیم که زنان می توانند از آنها عایدی زیادی به دست آورند، در حالی که برای آغاز به سرمایه اندکی احتیاج دارند.

1. طراحی لباس

طراحی لباس یکی از مشاغلی است که می تواند عایدی زیادی برای خانم ها داشته باشد. برای موفقیت در این حرفه ضروری است که دوره های مرتبط را بگذرانید و با الگو های دوخت و برش، رنگ شناسی، پارچه شناسی، نرم افزار های طراحی لباس و دوخت های تزئینی آشنا باشید. طراحی لباس به عنوان یک شغل زنانه با سرمایه کم می تواند انتخاب عالی برای افردی باشد که در پی مشاغل خانگی هستند. در سال 1401 کف عایدی یک طراح لباس 8 میلیون تومان است.

2. آرایشگری

آرایشگری یکی از برترین شغل های زنانه است که آغاز آن به سرمایه چندان زیادی احتیاج ندارد، اما در طولانی مدت با کسب مهارت لازم، می توان عایدی خوبی از آن به دست آورد. عایدی این شغل به عوامل مختلفی مانند موقعیت مکانی سالن، تخصص، مهارت، خدمات و سابقه کار بستگی دارد. میانگین عایدی یک آرایشگر حدود 7 تا 15 میلیون تومان است. البته سطح عایدی یک آرایشگر مبتدی با یک آرایشگر ماهر تفاوت زیادی دارد.

3. قالی بافی

قالی بافی یکی از هنر هایی است که در میان خانم ها هواداران زیادی دارد. سرمایه اولیه ای که برای این شغل احتیاج خواهید داشت، هزینه وسایل قالی بافی و دوره های آموزشی است؛ البته دوره های قالی بافی در مراکز فنی و حرفه ای به صورت رایگان برگزار می گردد. از همین رو، قالی بافی یک شغل زنانه با سرمایه کم به شمار میرود.

اندازه عایدی یک بافنده قالی باتوجه به اندازه مهارت بافنده، تعداد رنگ و چله استفاده در فرش فرق دارد. میانه عایدی یک بافنده مبتدی 3 الی6 میلیون تومان، بافنده میانه 6 تا 9 میلیون تومان و بافنده ماهر بیش از 9 میلیون تومان است. هرچقدر توانایی های بافنده بیشترباشد، عایدی او هم به همان اندازه افزایش خواهد داشت.

4. آشپزی

شغل دیگری که به آن می پردازیم، آشپزی است. اگر به درست کردن غذا یا کیک و شیرینی علاقه دارید، می توانید آن را به یک کسب و کار تبدیل کنید و با انتشار عکس غذا های خود درشبکه های اجتماعی یا فروش آن ها در پلتفر های مختلف، به عایدی خوبی دست پیدا کنید. اندازه عایدی آشپزی بسته به مهارت، نوع غذا و موقعیت جغرافیایی فرق دارد. اما حدود عایدی آن به وسیله فروش در برنامه ها، ماهانه 5 تا 6 میلیون تومان است.

بعضی کار های هنری آشپزخانه ای عایدیزا عبارتند از:

  • پخت مربا؛
  • تهیه سیر داغ، پیاز داغ و بادمجان سرخ نموده؛
  • پاک کردن سبزی؛
  • پخت غذای خانگی؛
  • تهیه ترشی و شور.

5. گرافیست

گرافیست یک شغل دیگر زنانه با سرمایه کم است. طراحی پوستر و کارت پستال و طرح برای پست های شبکه های اجتماعی به وسیله برنامه فتوشاپ و ایلاستریتور، می تواند گزینه ای مناسب برای خانم ها باشد. تنها سرمایه ای که برای آغاز این کار احتیاج دارید، یک سیستم است تا بتوانید برنامه های گفته شده را در آن نصب کنید. حداقل عایدی یک گرافیست 9 میلیون تومان است.

جمع بندی

بسیاری از زنان به علت نگهداری از بچه ها خود، داشتن فرد سالمند در منزل یا دلایل دیگر، شرایط کار در خارج منزل را ندارند یا تمایل دارند با کمترین هزینه بتوانند کسب وکار خود را راه اندازی کنند. در این مقاله به معرفی 5 شغل زنانه با سرمایه کم پرداختیم تا شاید بتوانیم به کسب عایدی بانوان کشور کمکی نموده باشیم.

نظر شما چیست؟ آیا نام شغل دیگری در این لیست خالی است؟ دیدگاهتان را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "معرفی 5 شغل زنانه با سرمایه کم ، آنالیز شرایط و عایدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 5 شغل زنانه با سرمایه کم ، آنالیز شرایط و عایدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید