نمایش درصد شارژ باتری iOS 16 برای بعضی آیفون ها در دسترس نیست

به گزارش وبلاگ شخصی من، پس از انتشار عمومی سیستم عامل نو iOS 16، اپل تأیید نموده است که برای کاربران مدل های قدیمی تر آیفون، درصد شارژ باتری iOS 16 در نوار شرایط نشان داده نمی گردد.

نمایش درصد شارژ باتری iOS 16 برای بعضی آیفون ها در دسترس نیست

همانطور که احتمالاً در جریان هستید، در نوترین نسخه از سیستم عامل iOS یعنی iOS 16، اپل آیکون باتری آیفون های مجهز به قابلیت فیس آیدی را به روزرسانی نموده تا درصد شارژ باتری را به جای نمایش تصویری از شرایط شارژ باتری به کاربران نشان دهد. در واقع، طراحی نو سیستم عامل iOS 16 فضای نوی را به آیکون باتری اضافه می نماید تا درصد شارژ گوشی در یک نمای بهبودیافته تری نسبت به طراحی قبلی به کاربران نشان داده گردد، اما ظاهراً این قابلیت برای بعضی آیفون ها در دسترس نیست.

به همین دلیل، غول فناوری آمریکایی اعلام نموده که کاربران گوشی های هوشمند آیفون 12 مینی، آیفون 13 مینی، آیفون 11 و آیفون XR نمی توانند از این قابلیت بهره ببرند. اپل هیچ اطلاعات بیشتری در خصوص اینکه چرا این دستگاه ها این قابلیت نو را ندارند، ارائه نمی دهد. اما می توان حدس زد که علت آن کمبود و محدودیت فضای نوار شرایط است.

این شرکت بزرگ فناوری پیش تر نیز نمایش درصد شارژ باتری را در نسخه بتای سیستم عامل iOS 16 به کاربران ارائه نموده است. باید اشاره کنیم در بازطراحی مجدد آیکون باتری آیفون، رنگ ها بر اساس شرایط باتری و رنگ تصویر زمینه گوشی هوشمند شما تغییر می نماید. برای مثال هنگام شارژ، نماد باتری سبز است و روی باتری علامت شارژ دیده می گردد. بعلاوه درصد باتری را می توان در اپلیکیشن تنظیمات در بخش باتری فعال یا غیرفعال کرد.

از زمانی که گوشی هوشمند آیفون X با بریدگی نمایشگر روانه بازار گوشی های هوشمند پرچم دار شده، کاربران از اپل خواسته اند تا بتوانند شرایط باتری آیفون خود را مستقیماً در نوار شرایط مشاهده نمایند. با این حال اما، این اقدام اپل حواشی زیادی نیز به همراه داشته است. ظاهراً در دو طرف بریدگی آیفون X که سخت افزار دوربین TrueDepth قرار گرفته اند، فضای کمی برای این قابلیت وجود دارد و کاربران نمی توانند به آن دسترسی پیدا نمایند.

درصد شارژ باتری iOS 16، درون آیکون باتری به کاربران نشان داده می گردد و دیگر در سمت چپ آن قرار ندارد. تا زمانی که درصد شارژ گوشی شما به 20 درصد برسد، آیکون باتری سفید باقی می ماند. درصد شارژ زیر 20، رنگ آیکون باتری را قرمز می نماید. زمانی که شما گوشی را به شارژ بزنید، رنگ آن سبز خواهد شد. برای مقایسه باید اشاره کنیم که در سیستم عامل iOS 15 و نسخه های قبلی آن، آیکون باتری تصویری از شرایط باتری را نشان می دهد، اما درصد شارژ گوشی در اختیار کاربران قرار ندارد. کاربران این سیستم عامل ها باید برای دریافت این اطلاعات، بخش Control Center را باز نمایند تا ویجت باتری را ببینند.

سیستم عامل iOS 16 با قابلیت های بسیار جالبی و البته نوی در اختیار کاربران قرار گرفته که در مطلبی جداگانه به آنالیز کامل آن ها پرداخته ایم. اما به طور کلی می توان گفت که این سیستم عامل نو بخش زیادی از تمرکز خود روی موضوع شخصی سازی قرار داده و در بخش های متعددی این امکان را برای کاربران فراهم نموده تا به دلخواه خود به شخصی سازی تنظیمات مختلف بپردازند.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "نمایش درصد شارژ باتری iOS 16 برای بعضی آیفون ها در دسترس نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش درصد شارژ باتری iOS 16 برای بعضی آیفون ها در دسترس نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید