هزینه اجاره نشینی در منطقه جوان تهران

به گزارش وبلاگ شخصی من، هزینه اجاره نشینی در جوان ترین منطقه شهر تهران به ازای هر مترمربع رهن کامل یک آپارتمان معمولی به محدوده میانگین 10 تا 12 میلیون تومانی رسیده است.

هزینه اجاره نشینی در منطقه جوان تهران

تازه ترین تحقیقات میدانی دنیای اقتصاد از شرایط بازار اجاره مسکن در منطقه 22 شهر تهران که جوان ترین منطقه مرکز محسوب می گردد نشان می دهد، متقاضیان اجاره مسکن در این منطقه ها به طور میانه به ازای هر مترمربع واحد مسکونی باید مبلغ 10 تا 12 میلیون تومان برای رهن در نظر بگیرند.

از این رو هزینه رهن کامل یک آپارتمان 100 مترمربعی در این منطقه به طور میانه بین یک میلیارد تومان تا یک میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد می گردد. این اعداد از آنالیز شرایط اجاره بهای پیشنهادی درج شده در تازه ترین فایل های عرضه شده به این منطقه مرکز استخراج شده است. با این حال آنالیز ها نشان می دهد فاصله اجاره بها در این منطقه ها بین فایل های مختلف بسیار زیاد است. به طور مثال در بعضی از فایل ها می توان رهن کامل هر مترمربع 7 میلیون تومانی را نیز مشاهده کرد و در بعضی از فایل ها رهن کامل هر مترمربع از واحدها تا بیش از 15 میلیون تومان هم از سمت مالکان آنها پیشنهاد شده است.

این موضوع یعنی تفاوت در معین نرخ های پیشنهادی و فاصله قابل مشاهده بین این نرخ ها در فایل های عرضه شده، به موقعیت و بعلاوه ویژگی های این واحدهای مسکونی مربوط می گردد. چرا که در این منطقه بخشی از واحدها کاملا معمولی بوده و در ساختمان های معمولی با امکانات متعارف قرار دارند اما در مقابل فایل هایی که اجاره بهایی بالا دارند آپارتمان هایی هستند که در برج های لوکس، همراه با امکانات خاص، مشخصات ویژه سازه ای و متریال به خصوص احداث شده اند. اصلی ترین دلیل تفاوت فاحش بین اجاره بهای پیشنهادی واحدهای مسکونی در این منطقه به همین موضوع مربوط می گردد.

در جدول زیر مشخصات و اجاره بهای پیشنهادی بعضی از واحدهای مسکونی که طی روزهای اخیر به بازار اجاره مسکن منطقه 22 تهران عرضه شد، درج شده است.

منبع: فرارو

به "هزینه اجاره نشینی در منطقه جوان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه اجاره نشینی در منطقه جوان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید