واکنش پکن به فرمان اجرایی ضدچینی رئیس جمهور آمریکا

به گزارش وبلاگ شخصی من، پکن اقدام رئیس جمهور آمریکا در ممنوع کردن سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی در برخی حوزه های کلیدی چین را محکوم کرد.

واکنش پکن به فرمان اجرایی ضدچینی رئیس جمهور آمریکا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ شخصی من، دولت چین به فرمان اجرایی اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه یک فرمان اجرایی را امضا کرد که راستا لازم برای ممنوعیت سرمایه گذاری در شرکت های چینی مرتبط با ارتش چین را هموار خواهد نمود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ شخصی من بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی وبلاگ شخصی من بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس فرمان اجرایی ترامپ ، کلیه شرکت های چینی که با ارتش این کشور در ارتباط و همکاری باشند، در فهرست سیاه ایالات متحده قرار خواهند گرفت. این فرمان اجرایی از 11 ژانویه اجرایی خواهد شد، یعنی در آستانه شروع به کار دولت جدید آمریکا.

در این فرمان اجرایی نام شرکت های مهم و عظیم چینی از جمله هواوی دیده می گردد. کاخ سفید به دنبال ممنوعیت فروش محصولات هواوی در آمریکا به خاطر نگرانی های امنیتی بوده است.

وزارت دفاع آمریکا نیز در فصل تابستان سال جاری فهرستی از ده ها شرکت چینی را منتشر کرد که با ارتش این کشور ارتباطات گسترده تجاری و همکاری های اقتصادی داشته اند، از جمله در بخش های مخابراتی، هوانوردی، فضایی، کشتیرانی و ساخت و ساز.

از این پس شهفرایندان آمریکایی اجازه سهامداری یا خرید و فروش سهام ای شرکت ها را نیز نخواهند داشت.

ترامپ هشدار داده است که این شرکت های چینی یک تهدید غیرعادی و فوق العاده علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا به شمار می فرایند.

رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز گفت: این فرمان اجرایی ، سرمایه گذاران آمریکایی را از تامین اقتصادی شرکت های مرتبط با ارتش کمونیستی چین، محافظت خواهد نمود. سهام بسیاری از این شرکت های چینی اکنون در بازارهای بورس سراسر دنیا داد و ستد می گردد و سرمایه گذاران آمریکایی به طور ناخواسته و نادانسته منابع اقتصادی مورد احتیاج این شرکت ها را تامین می نمایند.

وی اضافه نمود: این اقدام رئیس جمهور آمریکا در راستای حفاظت و حمایت از سرمایه گذاران آمریکایی در برابر تامین سرمایه مورد احتیاج این شرکت ها بوده است، شرکت هایی که نقش مهمی در تقویت و توسعه توان نظامی ارتش چین دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "واکنش پکن به فرمان اجرایی ضدچینی رئیس جمهور آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پکن به فرمان اجرایی ضدچینی رئیس جمهور آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید