ویروس کرونا ساختگی نیست

به گزارش وبلاگ شخصی من، عضو تیم متخصصان پزشکی چین گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا در کشور های مختلفی از جمله آمریکا وجود دارد، نمی توانیم بگوییم این ویروس ساختگی است.

ویروس کرونا ساختگی نیست

به گزارش گروه اجتماعی خرگزاری دانشجو، اعضای تیم تخصصی پزشکی چین که برای یاری و انتقال تجربیات خود با محمودرضا پیروی دبیرکل جمعیت هلال احمر ملاقات کردند.

یکی از اعضای تیم پزشکی چین در این ملاقات گفت: ما می توانیم نشان دهیم که چطور از انتقال ویروس جلوگیری نمایند و در کشور چین نیز ما آموزش های لازم را در نقاط مختلف به مردم ارائه داده ایم مانند اینکه چطور دست های خود را بشوییم و از ماسک استفاده کنیم.

عضو تیم پزشکی چین اضافه نمود: بر اساس اعلام دولت چین مرد باید از ماسک استفاده نمایند، دست های خود را زیاد بشویند و فاصله خود را با دیگران حفظ نمایند و اگر بیمار مشکوکی وجود داشت باید در خانه به مدت دو هفته قرنطینه باشد. ضمن اینکه در حال حاضر مردم چین در مکان های مختلف مانند فرودگاه ها، ایستگاه قطار و بیمارستان ها از ماسک استفاده می نمایند. اکنون مردم چین در این خصوص همکاری زیادی دارند.

وی با بیان اینکه در یک هفته گذشته تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین به شدت کاهش یافته است، گفت: اکنون مردم چین به صورت همه جانبه در مورد بیماری کرونا همکاری و مشارکت لازم را دارند. این ویروس بیشتر به وسیله تنفس انتقال پیدا می نماید.

عضو تیم متخصصان پزشکی چین گفت: داروی قطعی کرونا ساخته نشده است؛ یعنی دارویی که برای کنترل کرونا جواب مثبت داده باشد نداریم. البته متوجه شده ایم بعضی دارو ها مقداری برای کنترل این ویروس مفید بوده است. در جریان درمان بیماران مبتلا به کرونا که شدت زیادی نداشته اند ما دارو های سنتی چین را معرفی نموده ایم و طبق نتایج حاصله این دارو ها در کنترل این بیماران نتایج مثبت کمی داشته است و می تواند از شدت بیماری این بیماران جلوگیری کند.

وی در مورد اینکه آیا ویروس کرونا از سوی آمریکا ساختگی است، گفت: قبلاً در شبکه های اجتماعی اعلام شد که این ویروس از آزمایشگاه خارج شده یا توسط آمریکایی ها ساخته شده است، اما طبق آزمایش ما و نظر متخصصان فکر می کنیم ویروس کرونا ساختگی نیست بلکه از طبیعت آمده است.

عضو تیم پزشکی چین متذکر شد: شما مشاهده کردید این ویروس در حال حاضر کشور های مختلفی از جمله آمریکا وجود دارد و نمی توانیم بگوییم این ویروس فقط برای چینی ها و ایرانی ها ساخته شده است. طبق آنالیز متخصصان از جمله متخصصان غربی این ویروس در بعضی حیوانات وجود دارد و نمی توانیم بگوییم این ویروس ساخته شده است.

وی ابراز داشت: تیم تخصصی پزشکی چین از متخصصان تست ویروس و مدیریت ویروس هستند و در راه مبارزه با آن تجربیاتی به دست آورده ایم که می خواهیم آن را در اختیار ایران قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ویروس کرونا ساختگی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا ساختگی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید