پولدارترین باشگاه دنیا کدام است؟

به گزارش وبلاگ شخصی من، باشگاه منچسترسیتی برای اولین بار در تاریخ خود به صدر لیست ثروتمندترین باشگاه های دنیا دیلویت رسید.

پولدارترین باشگاه دنیا کدام است؟

قهرمان فعلی لیگ برتر جایگزین بارسلونا در بالای جدول شده است و غول های کاتالونیا به علت بحران اقتصادی فعلی خود در رتبه چهارم نهاده شدند.

در جدیدترین گزارش اقتصادی دیلویت معین شدکه منچسترسیتی در فصل 2021-2020 با عایدی سالانه 571.1 میلیون پوند در صدر جدول مانی لیگ نهاده شد. آنها توانستند از رئال مادرید که عایدی سالانه 537.7 میلیون پوندی را به ثبت رسانده بود، پیشی بگیرند. سیتی که 12 ماه پیش در جایگاه ششم قرار داشت، چهارمین تیمی است که در صدر لیست ثروتمندان نهاده شد.

رئال مادرید، بارسلونا و منچستریونایتد تنها باشگاه هایی هستند که بر اساس سنجش دیلویت به عنوان ثروتمندترین تیم دنیا معرفی شده اند. در جدیدترین نسخه مانی لیگ، رقیب همشهری سیتی، منچستریونایتد، به جایگاه پنجم رسید. لیورپول، چلسی و تاتنهام نیز در بین 10 تیم برتر قرار دارند و به ترتیب در رده های هفتم، هشتم و دهم قرار دارند. بایرن مونیخ در رتبه سوم، پاری سن ژرمن در رتبه ششم و یوونتوس در رتبه نهم قرار دارند.

اما حتی بزرگترین باشگاه ها نیز تحت تأثیر همه گیری ویروس کرونا نهاده شدند. دیلویت تخمین میزند که باشگاه های مانی لیگ در دو فصل گذشته حدود 1.43 میلیارد پوند از عایدی خود را از دست دادند. با این وجود، عایدی پخش تلویزیونی به رکورد 3.7 میلیارد پوند در سراسر لیگ های برتر اروپا رسید.

منبع: خبرورزشی

منبع: فرارو

به "پولدارترین باشگاه دنیا کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پولدارترین باشگاه دنیا کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید