کلیسای ایزنیک از دیدن های تاریخی ترکیه

به گزارش وبلاگ شخصی من، شاید نام شهر ایزنیک در استان بورسا ترکیه کم تر به گوشتان خورده باشد اما ترک ها به این شهر و سنت کاشی کاری عثمانی و تاریخ غنی آن افتخار می نمایند و یکی از شهر هایی است که در شکل گیری مسیحیت نقش بسزایی داشته است. یکی از مهم ترین اتفاقات اخیر که در این شهر صورت گرفت کشف کلیسا غوطه ور در دریاچه ایزنیک بود و باعث شد کلیسا غوطه ور ایزنیک (Basilica of Saint Neophytos) جزء 10 کشف مهم سال 2014 نام بگیرد. جاذبه های گردشگری ایزنیک نیز بسیار زیبا و دیدنی هستند.

کلیسای ایزنیک از دیدن های تاریخی ترکیه

کلیسای ایزنیک پنهان در زیر آب

کلیسا غوطه ور ایزنیک به طور تصادفی در سال 2014 طی یک عملیات عکس برداری آسمانی از دریاچه کشف شد و به زودی به یکی از 10 کشف برتر همان سال انتخاب شد.

این کلیسا که در عمق 3 متر زیر آب و 48 متر از ساحل دریاچه فاصله دارد تخمین زده می گردد که در حدود سال 390 پس از میلاد بنا شده باشد. این کلیسا در بزرگداشت نئوفیتوس یکی از تاثیر گذار ترین اشخاص کلیسا قبرس در حدود سال 303 میلادی ساخته شده است.

تاریخچه مختصر این کلیسا و نئوفیتوس به این صورت است که مسیحیت در سال 313 میلادی توسط امپراتوری روم آزاد اعلام می گردد. بر اساس منابع تاریخی در دست نئوفیتوس پیش از دستور آزاد سازی دین مسیحیت که سن کمی هم داشت، توسط یک سرباز رومی در سواحل دریاچه ایزنیک کشته می گردد.

پس از اعلام آزاد سازی دوستداران و هواداران نئوفیتوس کلیسایی را در اطراف دریاچه جهت بزرگداشت وی می سازند اما با زلزله بزرگی که در سال 740 میلادی رخ داد کلیسا به اعماق دریاچه فرو رفت و به دست فراموشی سپرده شد تا اینکه در سال 2010 دوباره به دست باستان شناسان کشف گشت.

جاذبه های اطراف کلیسای ایزنیک

همچنان که در حال نوشتن درباره ایزنیک و کشف جالب دریاچه آن هستیم، این شهر بیش از پیش به نظر جذاب آمد. اگر شما هم دوست دارید به کشف این مکان بروید جاذبه های گردشگری اطراف کلیسا غوطه ور ایزنیک را نیز برای شما گردآوری کردیم تا از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

ایاصوفیه ایزنیک | Hagia Sophia, Iznik

مسجد سبز | Green Moque

موزه ایزنیک | Iznik Museum

قلعه ایزنیک | Iznik Castle

مدرسه قدیمی سلیمان پاشا | Süleyman Paşa Madrasa

عمارت نیلوفر خاتون | Nilüfer Hatun Imareti

مسجد حاجی ازبک | Haji Ozbek Mosque

کوه های کوربان (قربان) | Kurban

منبع: گردشبان

به "کلیسای ایزنیک از دیدن های تاریخی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای ایزنیک از دیدن های تاریخی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید