کمر درد تا چند روز طول بکشد خطرناک است؟، علائم کمر درد خطرناک

به گزارش وبلاگ شخصی من، یک فوق تخصص درد به تشریح روش های تشخیص کمر درد پرداخت و گفت: انتخاب روش تشخیص کمر درد با تصمیم پزشک صورت می گیرد.

کمر درد تا چند روز طول بکشد خطرناک است؟، علائم کمر درد خطرناک

به گزارش همشهری آنلاین، حسین عدل خو اضافه کرد: کمر درد می تواند خطرناک باشد یا نباشد که روش های تشخیصی بر اساس تصمیم پزشک مربوطه خواهد بود.

وی در مورد علائمی که می تواند خطرناک باشد، گفت: از دست دادن کنترل ادرار و یا مدفوع، لنگ زدن هنگام راه رفتن، کم شدن قدرت پا و…، تقریباً جزو علائم خطرناک کمردرد هستند که البته بستگی به شدت و ضعف علائم دارد.

عدل خو ادامه داد: پزشک بعد از معاینه بیمار، متوجه خطرناک بودن یا نبودن کمردرد می گردد و بر همان اساس، سراغ روش های تشخیصی می رود.

این فوق تخصص درد اضافه کرد: اگر بیمار علائم خطرناک کمردرد را نداشته باشد و احساس کمر درد او زیر یک هفته یا 10 روز باشد؛ معمولاً سعی می کنیم که سراغ روش های تشخیصی نرویم که برای بیمار هزینه داشته باشد و به او توصیه می کنیم، استراحت و آب درمانی کند تا بهبود یاید.

عدل خو با عنوان اینکه 50 درصد کمردردها ظرف یک ماه خود به خود خوب می گردد، گفت: تا 90 درصد کمردردها نیز تا 8 هفته بهبود می یابد و ما برای 10 درصد کمردردهایی که بعد از دو ماه خوب نمی شوند، سراغ روش های تشخیصی می رویم.

این فوق تخصص درد ادامه داد: استفاده از ام آر آی، یاری می نماید دیسک کمر را ببینیم و پزشک نسبت به شدت بیرون زدگی دیسک مطلع گردد.

عدل خو اضافه کرد: خیلی وقت ها بیماران از انجام ام آر آی می ترسند و یا اینکه وزن بالای 100 کیلو هستند که در این صورت سراغ نوار عصب عضله می رویم تا اندازه درگیری عصب را تشخیص دهیم.

وی گفت: استفاده از عکس ساده هم، یکی از روش های تشخیصی است که سُرخوردگی مُهره کمر و التهابات و آرتروز را نشان می دهد. بعلاوه یکسری آزمایشات تکمیلی هم اگر لازم باشد، برای تشخیص کمردرد تجویز می کنیم.

این فوق تخصص درد اضافه کرد: در بعضی مواقع اگر لازم باشد سی تی اسکن هم انجام می گردد و اینها مجموعه تست های تشخیصی کمردرد است.

منبع: فرارو

به "کمر درد تا چند روز طول بکشد خطرناک است؟، علائم کمر درد خطرناک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمر درد تا چند روز طول بکشد خطرناک است؟، علائم کمر درد خطرناک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید