کیفیت، مهم ترین مزیت رقابتی ماست

به گزارش وبلاگ شخصی من، بیست ودومین نمایشگاه بین المللی کیک و شیرینی همزمان با دهمین نمایشگاه نوشیدنی ها، چای، قهوه و صنایع وابسته از 16 شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران شروع شده و تا 19 شهریورماه ادامه دارد.

کیفیت، مهم ترین مزیت رقابتی ماست

کیک و کلوچه نظری، یکی از کسب وکارهای فعال در حوزه کیک و شیرینی است که توانسته شش سال متوالی واحد نمونه کشوری در زمینه محصولات آردی گردد. به بهانه این حضور با محمد کعبی، مدیر اجرایی شرکت نظری و مینا غیبی، مدیر فروش این شرکت گفت وگو کردیم.

مینا غیبی، مدیر فروش شرکت نظری درباره حضور این شرکت در نمایشگاه کیک و شیرینی گفت: پنج دوره است که به طور متوالی در این نمایشگاه شرکت می کنیم ولی در نمایشگاه های دوره های قبل نیز حضور داشته ایم. به گفته مدیر فروش کیک نظری، تمرکز این شرکت بیش از هر چیزی روی فروش داخلی بوده و 80 درصد بازار داخلی در حوزه کیک و کلوچه به این شرکت تعلق دارد.

محمد کعبی، مدیر اجرایی شرکت نظری در خصوص جایگاه این شرکت در بازار داخلی چنین شرح داد: نظری یکی از بزرگترین شرکت های فراوریکننده محصولات آردی با فراوری انواع کیک، کاپ کیک، ویفر، پنکیک و اشترودل است.

این شرکت در بهمن ماه سال گذشته به منطقه آزاد ارس پیوسته است. مدیر فروش و مدیر اجرایی این شرکت از برنامه های آینده کیک نظری پس از پیوستن به منطقه آزاد ارس گفتند. غیبی در این باره گفت: کارخانه جلفا را از بهمن ماه که به منطقه آزاد ارس پیوسته ایم، تاسیس کردیم. ما یک کارخانه هم در ترکیه داریم که در زمینه صادرات محصولات به دیگر کشورها فعالیت می نماید.

مدیر اجرایی این شرکت اضافه کرد: ما مجوزهای لازم را گرفته ایم اما هنوز محصولاتی را در منطقه ارس به مرحله فراوری گسترده نرسانده ایم اما محصولاتمان را به کشورهای دیگر صادر می کنیم. کعبی ادامه داد: در حال حاضر محصولاتمان را به 18 کشور جهان صادر می کنیم. مدیر اجرایی شرکت نظری به برنامه های آینده این شرکت نیز اشاره نمود. به گفته محمد کعبی، براساس سند منظره کیک و کلوچه نظری، آن ها برنامه دارند که تا پنج سال آینده یکی از 5 شرکت برتر جهان در فراوری و فروش محصولاتشان شوند.

مدیر فروش و مدیر اجرایی نظری باور دارند که محصولات این شرکت از کیفیت زیادی برخوردار است. کعبی در این خصوص گفت: کیفیت، مزیت رقابتی کیک نظری است و برای همین است که شش سال متوالی واحد نمونه کیفی کشور شده ایم. غیر از بحث دوستی و رفاقتی که با مشتریان یا بهتر است بگویم دوستانمان داریم، کیفیت مهم ترین مزیت رقابتی ماست.

غیبی نیز تاکید نمود: چیزی که کیک وکلوچه نظری را نسبت به رقبای خود متمایز می نماید، کیفیت است. محصولات ما کپی نیستند و ما برای هر کدام از این محصولات نوآوری به خرج می دهیم. نکته ای که درباره کیفیت کیک وکلوچه نظری باید به آن توجه کرد، شباهت محصول داخل بسته با تصویری است که روی بسته بندی می بینید.

برند نظری روز آدینه 17 شهریورماه، از محصولات نو خود رونمایی کرد. مینا غیبی، محصول نو این شرکت به نام نوان کو را معرفی کرد و گفت که روز آدینه از اولین بیسکویت فراوریی برند نظری با نام نوان کو رونمایی شده است. به گفته مدیر فروش این شرکت، بیسکویت نوان کو سرشار از نوآوری است و با دیگر بیسکویت های موجود در بازار، فرق دارد.

مدیر اجرایی کیک نظری نیز اضافه کرد: ما سه محصول را برای رونمایی به نمایشگاه آوردیم و دو محصولی که دیروز از آن ها رونمایی کردیم، دو روز قبل از نمایشگاه به مرحله فراوری رسیده بود و مراحل فراوری آن نهایی شد. یک ماه از راه اندازی خط فراوری محصول اشترودل می گذرد و چون این محصول در بازار موجود است، از آن در نمایشگاه رونمایی نکردیم. فقط از دو محصولی که قبل از نمایشگاه فراوری شده بودند، رونمایی کردیم. ما برای اولین بار بیسکویت فراوری کردیم و این بیسکویت هم فرق دارد.

موضوعی که در نمایشگاه کیک و شیرینی توجه همه را به خود جلب می نماید، تبلیغات بنری کیک نظری است. کیک نظری با شعار قصه رفاقتی که همه جا شنیده می شه که با گویش های مختلف مردم ایران نوشته شده است، در فضای نمایشگاه بین المللی ایران خودنمایی می نماید. حتی اگر رهگذر ساده ای باشیم و به تبلیغات بنری بی توجه، باز هم توجه مان به این بیلبوردها جلب می گردد و شعار کیک نظری را با گویش های متفاوت دنبال می کنیم. از مدیر اجرایی این مجموعه در خصوص ایده اولیه این شعار تبلیغاتی پرسیدیم. محمد کعبی در این باره گفت: سرمنشاء رفاقت شیرین از مدیریت ما آغاز و به تمام افراد سازمان و حتی نمایندگی های فروش منتقل شده است. تا در نهایت این رفاقت شیرین به مصرف کنندگان می رسد. غیبی نیز اضافه کرد: رفاقت شیرین در همه بخش های سازمان ما مشاهده می گردد؛ برای همین رفاقت شیرین به شعار تبلیغاتی برند نظری نیز اضافه شد و بازخوردهای مثبتی داشت.

براساس گفته های مدیر اجرایی کیک نظری، این شرکت برای هر نسلی محصولی دارد اما اغلب محصولات آن برای نوجوانان است. مدیر فروش این شرکت نیز دانشجویان و دانش آموزان را بیشترین مخاطبان محصولات کیک نظری دانستند.

در انتها، محمد کعبی به چالش های این کسب وکار اشاره نمود. او گفت: بزرگترین چالش کسب وکار ما تهیه مواد اولیه و وارد کردن آن ها به علت تحریم هاست. بروکراسی اداری برای گرفتن مجوزها و پروانه های لازم نیز از دیگر چالش های مهم کسب وکار ماست.

منبع: همشهری آنلاین

به "کیفیت، مهم ترین مزیت رقابتی ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت، مهم ترین مزیت رقابتی ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید