یزدی ها عید شادی در پیش دارند

به گزارش وبلاگ شخصی من، دبیر ستاد خدمات سفر استان یزد گفت: 400 جشن نوروزی در استان یزد برگزار می گردد. این خبر در بخش برگزاری 400 جشن نوروزی در یزد جای گرفته است.

یزدی ها عید شادی در پیش دارند

افزایش اسکان نوروزی در یزد

مصطفی فاطمی در جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر استان با بیان اینکه ظرفیت اسکان روزانه یزد در ایام نوروز 113 هزار نفر است، اظهار کرد: این آمار در سال گذشته 94 هزار نفر بوده است.

وی اضافه نمود: طبق آنالیز های اجرا شده ظرفیت اسکان روزانه استان یزد در هتل ها سه هزار و 779 نفر، مهمان پذیر 579 نفر، هتل آپارتمان ها 90 نفر، بومگردی ها یک هزار و 706 نفر، کمپ های گردشگری 280 نفر و ظرفیت اسکان نوروزی مجتمع های گردشگری استان یزد، روزانه 140 نفر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: خانه های مسافر استان دارای 11 هزار نفر و مهمانسراهای ادارات و خوابگاه های دانشجویی برای 25 هزار نفر ظرفیت اسکان روزانه در عید نوروز 98 دارند. فاطمی با بیان اینکه حدود 3000 خانه مسافر مجاز و غیرمجاز در سطح استان یزد وجود دارد، توضیح داد: در پارک ها و کمپ های شهرداری یزد، امکان اسکان برای 40 هزار نفر مسافر وجود دارد. این مسئول، تأمین مکان اقامتی در مدارس برای 27 هزار و 500 نفر را از جمله اقدامات اجرا شده به وسیله ستاد خدمات سفر استان یزد دانست و بیان نمود: با توجه به اینکه طی 6 سال گذشته یکبار مجبور به تأمین اسکان اضطراری برای مسافران نوروزی در یزد شدیم، تدابیر لازم برای تأمین این مهم در عید نوروز 98 در استان یزد اجرا شده است.

دبیر ستاد خدمات سفر استان یزد با بیان اینکه پیش بینی می گردد در یک هفته اول فروردین ماه 98 با حجم بالای مسافران نوروزی به خاطر برگزاری 400 جشن نوروزی روبرو شویم، گفت: پایگاه ثبت نام خانه های مسافر در میدان آزادی یزد دایر شده است.

وی با اعلام شماره 03536222101 برای یاری به کسانی که تمایل به رزرو اقامتگاه دارند، اضافه نمود: مالکینی که اتاق خالی و یا خانه بدون استفاده دارند، می توانند در صورت تمایل با شماره اعلام شده تماس گرفته و در فهرست رزو خانه های اضطراری مسافر یزد در نوروز سال جاری قرار گیرند.

تم نوروز سال جاری، نساجی

فاطمی با اشاره به برنامه ریزی های فرهنگی اجرا شده ویژه نوروز 98 در استان یزد، گفت: طبق برنامه ریزی های اجرا شده سال جاری 400 مورد جشن نوروزی در یزد برگزار می گردد. وی با بیان این که تم زیباسازی یزد در سال 98 را نساجی دانست و بیان نمود: دوم فرودین ماه 98 به عنوان روز اردکان، سوم روز میبد، چهارم روز ابرکوه، پنجم روز اشکذر، ششم روز بافق، هفتم روز شهرستان های بهاباد و خاتم، هشتم روز تفت، نهم روز مهریز و 10 فروردین ماه 98 روز یزد نامگذاری شده است.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی

به "یزدی ها عید شادی در پیش دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یزدی ها عید شادی در پیش دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید