100 نقطه برتر جهان برای سفر (قسمت سوم)

به گزارش وبلاگ شخصی من، آیا برترین نقاط دیدنی، مجذوب کننده و زیبای جهان را می شناسید؟ این سری مقاله ها، از 100 نقطه دیدنی جهان برای سفر، ما را با برترین مقاصد گردشگری جهان آشنا می نماید. با خبرنگاران همراه باشید.

100 نقطه برتر جهان برای سفر (قسمت سوم)

در سری سوم از این سری مقالات با دیگر نقاط هیجان انگیز دنیا از جمله ماچو پیچو، کارناوال ها و دهکده های ایتالیایی، آتشفشان خاموش هاوایی، ریادهای مراکشی، سواحل، غارها و تندیس ها آشنا می شویم. سفر سوم ما به دور دنیا را از دست ندهید.

از کوه هوآینا پیچو (به معنای قله جوان) بالا روید و از آن بالا چشم انداز ماچو پیچو را نگاه کنید.

در کارناوال که در ونیز، ایتالیا برگزار می گردد ماسک به صورت بزنید. این کارناوال شاد و رنگی هر ساله در اوایل ماه فوریه و 58 روز پیش از عید پاک برگزار می گردد. این کارناوال به خاطر ماسک هایش بسیار معروف است.

ماجراجو باشید و در امتداد بخش دست نخورده دیوار بزرگ چین قدم بردارید. عجله کنید، زیرا دو- سوم دیوار به علت کشاورزی بیش از حد، فرسایش طبیعی و فروش آجرهای تاریخی منقوش آن، در حال ویرانی است.

از 5 روستای ایتالیا به نام سینکو ته ره به معنای 5 سرزمین (Cinque Terre) دیدن کنید. این منطقه ساحلی ایتالیا شامل 5 روستا است که مجموعه این روستاها، تپه ها و منطقه ساحلی بخش های پارک ملی سینیکو ته ره را تشکیل می دهند. این پارک ملی میراث دنیای یونسکو به شمار می آید.

به قله مایونا کیا (آتشفشانی خاموش به معنای کوه سفید) در بیگ آیلند در هاوایی بروید و بیرون آمدن ستاره ها و پدیدار شدنشان در آسمان را دیدن کنید.

به خلیج موناکو سفر کنید و سوار یات (نوعی قایق یا کشتی لوکس و گران) شوید. بسیاری از بیلیونرها به این منطقه سفر می نمایند.

اقامت در یک ریاد مراکشی (ریاد نوعی خانه سنتی مراکشی است که دارای باغ است) یا هتلی مانند هتل پلس ناماسکار (Palais Namaskar) در مراکش را تجربه کنید.

در ساحل خصوصی غار موراکوت (Morakot Cave) در کوه کوک (Koh Mook)، تایلند شنا کنید.

در گوشه ای از تاج محل در آگرا، هند بایستید و لذت ببرید. معماری این بنا ایرانی است و جزو عجایب هفت گانه نو به شمار می آید.

قدم زدن در ساحل کی کاکر (Cate Caulker) در بلیز (کشوری در آمریکای مرکزی) را از دست ندهید.

به مجسمه های غول پیکر موآی در جزیره ایستر نگاه کنید و غرق در شگفتی آن ها شوید.

از میمون های لمور (Lemur) بازیگوش با دم های نرم و پر موی در ماداگاسکار عکس بگیرید.

حتما از مارکت اسکور (Market Square) (نوعی بازار سر باز) در کراکوف، لهستان دیدن کنید.

ویرانه های شهر تیکال (Tikal)، شهری پنهان در جنگل های گواتمالا را ببینید. این شهر زمانی یکی از شهرهای پررونق مایاهای باستان بوده است. پارک ملی تیکال جزو میراث دنیای یونسکو به شمار می رود.

در شن زارهای بیابان ابوظبی، چنان تندر بوزید و لذت ببرید.

در ایرلند با دابلینی ها روز سنت پاتریک را جشن بگیرید. سنت پاتریک کسی بود که اولین بار مسیحیت را به ایرلند آورد. این جشن مقدس هر ساله در 17 مارس برگزار می گردد و در آن مردم لباس های سبز خود را به تن می نمایند.

از جاذبه های ماکائو، شبه جزیره ای در دریای جنوبی چین لذت ببرید.

با گاوهای نر در فستیوال مشهور سن فرمین در پامپلونا بدوید.

شب سال نو را در سیدنی سپری کنید و شاهد آتش بازی های زیبای آن شب باشید.

با شگفتی به هرم بزرگ جیزه، خارج از قاهره، مصر خیره شوید.

در یک سفر دریایی به سمت کوه های یخی در جنوبگان (پیرامون قطب جنوب) حرکت کنید. اینجا سردترین قاره کره زمین است.

قدم بر طبیعت رویایی و بی نظیر کوهستان هوانگ شان (Huangshan) در چین بگذارید. این منطقه به علت زیبایی های نایابش از جمله چشم انداز غروب، درختان و قله ها توجه بسیاری افراد از جمله نقاشان، عکاسان، گردشگران و غیره را از سراسر دنیا به خود جلب می نماید.

چشم هایتان را به میهمانی رنگ های پرزرق وبرق استخرهای زیبای پارک ملی یلواستون (Yellowstone) ببرید. این پارک که نخستین پارک ملی دنیا به شمار می آید در استان وایومینگ، آمریکا قرار گرفته است.

به دیدنی گوریل ها در رواندا، آفریقا بروید.

منبع: کجارو / thisisinsider.com

به "100 نقطه برتر جهان برای سفر (قسمت سوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 نقطه برتر جهان برای سفر (قسمت سوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید