25 واحد بوم گردی در منطقه ها روستایی آذربایجان غربی فعال است

به گزارش وبلاگ شخصی من، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: هم اکنون 25 واحد بوم گردی در منطقه ها مختلف این استان فعال است و پیش بینی می گردد تا خاتمه سال این تعداد، به 50 واحد افزایش یابد.

25 واحد بوم گردی در منطقه ها روستایی آذربایجان غربی فعال است

جلیل جباری اضافه نمود: هم اکنون موافقت اولیه برای احداث 100 واحد بوم گردی در استان اجرا شده و در حال رسیدگی به استعلام ها و مراحل اخذ مجوز و دریافت تسهیلات هستند.

وی اضافه نمود: آذربایجان غربی با برخورداری از جاذبه های طبیعی و تاریخی منحصربفرد هر ساله شاهد بازدید شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است و در این میان مراکز اقامتی از جمله اقامتگاه های بوم گردی، نقش مهمی در توسعه گردشگری استان دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه واحدهای بوم گردی ضمن ایجاد اشتغال، منبع خوبی برای تامین عایدی پایدار برای خانواده ها و حتی اهالی روستا ایجاد نموده است، گفت: آذربایجان غربی دارای سه هزار روستاست که اگر در همه سه هزار روستا اقامتگاه بوم گردی ایجاد گردد، برای 6 هزار روستایی شغل دائم فراهم می گردد.

وی اظهار کرد: فعالان این صنعت باید ضمن ترسیم برنامه های مطلوب و ارائه خدمات کیفی، کوشش نمایند آداب و رسوم، فرهنگ محلی، طبیعت بکر، جاذبه های روستایی، صنایع دستی، غذاهای سنتی و آثار تاریخی استان را به برترین نحو به گردشگران معرفی نمایند.

وی به پراکندگی اقامتگاه های بوم گردی در سطح استان نیز اشاره نمود و گفت: بیشترین تعداد واحدهای بوم گردی آذربایجان غربی به ترتیب در تکاب، پیرانشهر، سردشت، اشنویه، خوی، ماکو و ارومیه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی یادآور شد: اشنویه نیز به علت شرایط آب و هوایی و منطقه ها ییلاقی یکی از شهرستان های مستعد راه اندازی واحدهای بوم گردی در استان به شمار می آید و داوطلبان احداث این واحدها بویزه در منطقه ها روستایی حمایت خواهد شد.

وی تاکید نمود: یکی دیگر از ظرفیت های اشنویه، صنایع دستی این شهرستان است که می تواند به بحث گردشگری و راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی هم یاری کند و به زودی بازارچه عرضه محصولات عشایری و صنایع دستی در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

وبلاگ شخصی من آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "25 واحد بوم گردی در منطقه ها روستایی آذربایجان غربی فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 واحد بوم گردی در منطقه ها روستایی آذربایجان غربی فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید