4 روستای بکر در اطراف تهران برای فرار از شلوغی شهر

به گزارش وبلاگ شخصی من، اگر چه تهران به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای دنیا به شلوغی و بعلاوه آلودگی هوا معروف است، اما در اطراف این شهر پرجمعیت، روستاهایی وجود دارد که طبعیت بکر و زیبایی های خاص خود را به نمایش می گذارند. این روستاها در فاصله کمی از شهر تهران قرار گرفته اند و می توانند گزینه ای عالی برای فرار از شلوغی شهر و لذت بردن از طبیعت آرامش بخش باشند.

4 روستای بکر در اطراف تهران برای فرار از شلوغی شهر

در این گزارش 4 روستای بکر و دیدنی در اطراف تهران معرفی می گردد.

روستای بومهن

این روستا در جاده هراز قرار گرفته است و از تهران و اتوبان بابایی می توان به این منطقه رسید. روستای بومهن به علت طبیعت زیبایی که دارد باعث جذب گردشگران می گردد. در این روستا اقوام زیادی از جمله قوم فارس، لر، ترک و کرد در کنار هم زندگی می نمایند.

در این روستا اماکن تاریخی بسیار زیادی نیز وجود دارد که از جمله آن ها به روستای طاهرآباد، قلعه خندان و امامزاده سلطان مطهر اشاره نمود. یکی از تفریحات مهیج در روستای بومهن، اسب سواری است که به این منظور باشگاه اسب سواری نیز در آن ایجاد شده است که علاقمندان برای سوارکاری به آن مراجعه می نمایند.

روستای آهار تهران

این روستا در دامنه کوه های البرز قرار گرفته است و به همین علت هم کوه نوردی و پیاده روی در میان کوچه های سرسبز این روستا در میان در ختان میوه در فصل بهار بسیار لذت بخش است. طبیعت این روستا به قدری زیبا است که توجه گردشگران و عکاسان را به خود جلب می نماید. نکته جالب توجه دیگر این است که رودخانه شکرآب و رودخانه پیش کنک از دو طرف این روستا عبور می نمایند و به همین علت نیز این منطقه برای گردشگران مجذوب کننده است.

روستای برغان تهران

این روستا واقع در 50 کیلومتری تهران است و بیشتر ساکنان مرکز و البرز به علت طبیعت بکر و آب و هوای روستای برغان ترجیح می دهند که روزهای بهاری خود را در این روستا سپری نمایند.

در این روستا درختان چندهزارساله و رودخانه های خروشانی وجود دارد که گردشگران و توریستان را به خود جذب می نمایند. آنچه که علاوه بر طبیعت، این روستا را در کشور معروف نموده، آلوچه های آبدار و ترشی است که در فصل بهار موجب خرسندی مسافران می گردد. درختان آلو، میدان برغان، حسینیه اعظم، آتشگاه کرج، قلعه ایلخانی و زیارتگاه چهل دختر جاذبه های این روستا هستند که می توانند برای هر فردی که به آن جا سفر می نماید، مجذوب کنندهیت بسیار زیادی داشته باشند.

روستای وردیج و واریش تهران

از جمله دلایلی که باعث می گردد این روستا برای گردشگران مجذوب کننده باشد، طبیعت فوق العاده زیبا و سرسبز آن ها است. روستای وردیج و واریش دو روستای نزدیک به هم هستند و در منطقه کوهستانی قرار گرفته اند. روستای واریش نسبت به وردیج در قسمت بالاتری از کوه قرار گرفته است و به همین علت نیز هوای آن خنک تر است.

از جمله عجایب روستای وردیج، سنگ کوه های این منطقه است که به شکل جمجمه انسان و حیوانات هستند و داستان های بسیاری نیز درباره آن ها نقل قول شده است. از جمله اماکن دیدنی این روستا نیز می توان به امامزاده بی بی زرین قمر اشاره نمود که کوهنوردان در بیشتر اوقات شب را در آن محدوده می گذرانند.

منبع: همگردی

به "4 روستای بکر در اطراف تهران برای فرار از شلوغی شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 روستای بکر در اطراف تهران برای فرار از شلوغی شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید