8 درمان بی نظیر برای قرمزی و کبودی پوست

به گزارش وبلاگ شخصی من، اگر پوست تان مرتب کبود می گردد اما خوب نمی گردد، اگر نقاط قرمزی در سطح پوست می بینید و نمی دانید با آنها چه کنید، با این درمان های فوق العاده پوست تان را مانند روز اول ترمیم کنید.

8 درمان بی نظیر برای قرمزی و کبودی پوست

کبودی پوست می تواند آزار دهنده باشد اما چیزی هم نیست که احتیاج به دکتر رفتن داشته باشد. پس بهتر است خودتان راهی برای درمانش پیدا کنید.

1- استراحت

استراحت یکی از برترین روش ها برای درمان هر چیزی است. استراحت، این بار هم به یاری تان آمده تا کبودی تان را درمان کنید. برای بهبود زودتر کبودی ها و نقاط قرمز پوست روزانه استراحت کنید و در این هنگام از ناحیه کبود پوست تان محافظت کنید تا فشاری به آن وارد نگردد.

2- یخ

استفاده از یخ به بهبود درد یاری می نماید و از باد کردن و آماس محل کبودی جلوگیری می نماید. پس بلافاصله بعد از ضربه تماشا و کبود شدن پوست، یخ یا کمپرس سرد روی پوست تان قرار دهید تا از ورم آن نقطه جلوگیری کند و اثر کبودی و قرمزی هم زودتر خوب گردد. یخ یا کمپرس سرد را برای 10 الی 20 دقیقه روی پوست قرار دهید و از این درمان 2 تا 3 بار در روز بهره ببرید.

- در 48 ساعت اول کبود شدن پوست، از مواردی که ورم را بدتر می نمایند، مانند حمام با آب داغ، در وان پر از آب داغ نشستن و الکل، پرهیز کنید.

- بعد از 48 ساعت تا 72 ساعت اگر ورم رفع شد، محیط را کمی گرم و مرطوب کنید و آغاز به انجام دادن ورزش هایی ملایم کنید. گاهی پیشنهاد می گردد بعد از انجام این ورزش ها، دوباره روی محل کبودی یخ قرار دهید و این سرد و گرم کردن محل را به طور متناوب تکرار کنید.

3- فشار دادن

محل کبودی را به آرامی فشار دهید و یا آن را با باندی قابل ارتجاع ببندید. این کار به خوابیدن ورم این ناحیه یاری می نماید. البته باند را خیلی محکم نبندید، چرا که باعث بدتر شدن ورم این ناحیه می شوید. اگر باند را خیلی سفت نموده اید، آن را مقداری شل کنید. علائمی که نشان می دهند باند را خیلی محکم بسته اید شامل، بی حسی، مور مور شدن، افزایش درد، سردی در همان ناحیه و ورم در ناحیه زیر باند است. اگر احساس کردید که احتیاج دارید بیشتر از 48 تا 72 ساعت محل کبودی را ببندید، با دکتر خود صحبت کنید. ممکن است به مشکل جدی تری دچار باشید.

4- ناحیه کبوری را بالا نگه دارید

در هنگامی که مشغول یخ مالید ن به این ناحیه هستید، یا دراز کشیده و یا نشسته اید، ناحیه کبودی را روی بالشی قرار دهید و کاری کنید که بالا قرار بگیرد. سعی کنید این ناحیه را هم سطح یا بالاتر از قلب تان قرار دهید تا از ورم بیشتر آن جلوگیری کنید.

5- ماساژ دهید

به آرامی ناحیه کبودی و قرمزی را ماساژ دهید یا با دست بمالید تا از درد آن بکاهید و به گردش خون بیشتر در این ناحیه یاری کنید. اگر این کارباعث درد بیشتر در این ناحیه می گردد، ماساژ را متوقف کنید.

6- قرص مصرف کنید

اگر ناحیه کبودی به شدت درد می نماید، با مشورت پزشک خود از قرص هایی مانند استامینوفن، ایبوپروفن یا ناپروکسن بهره ببرید. تمام قرص ها را بر اساس دستور روی بسته قرص و توصیه پزشک مصرف کنید و قبل از مصرف مطمئن شوید با دیگر داروهایی که مصرف می کنید تداخل نداشته باشند.

7- از مواد طبیعی بهره ببرید

می توانید برای بهبود سریع تر محل کبودی یا قرمزی از مواد طبیعی ترمیم نماینده پوست بهره ببرید:

- گیاه عنبر سائل می تواند به ترمیم رگ های آسیب دیده یاری کند.

- گیاه آرنیکا یا همواره بهار می تواند اثر التیام بخشی داشته باشد.

8- دخانیات مصرف نکنید

از سیگار یا دیگر محصولات دخانی استفاده نکنید. دخانیات فرایند درمان را کند می نمایند چرا که باعث کاهش جریان خون می شوند و ترمیم بافت ها را عقب می اندازند.

منبع: فوت و فن / webmd.com

به "8 درمان بی نظیر برای قرمزی و کبودی پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 درمان بی نظیر برای قرمزی و کبودی پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید