بیش از 10هزار جلد کتاب از سوی وزارت ارشاد به استان ایلام ارسال شد

به گزارش وبلاگ شخصی من، علی هوشمند در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در ایلام گفت: بیش از 10هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف برای مخاطبان کودک و نوجوان و بزرگسال، به ارزش 450 میلیون تومان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ارسال شد.

بیش از 10هزار جلد کتاب از سوی وزارت ارشاد به استان ایلام ارسال شد

هوشمند اضافه نمود: این کتاب ها در قالب تفاهم نامه میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در موضوعات مذهبی، ادبی، پژوهشی، علمی، تاریخی، سیاسی، مالی و...برای مخاطبان کودک و نوجوان و بزرگسال، در اختیار این اداره کل نهاده شد تا با برنامه ریزی اصولی و شناسایی جوامع هدف، در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه داد: توزیع هدفمند و با نظارت این اداره کل، با هدف مخاطب شناسی برای توزیع کتاب، یک جریان اداری و برنامه ریزی شده است و کوشش داریم که با تمرکز بر منطقه ها محروم و به دور از امکانات فرهنگی، توزیع کتاب، شتاب بیشتری گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد که کتاب به عنوان بخشی از دغدغه اجتماعی مردم تبدیل گردد، ادامه داد: کوشش ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر ایجاد موج و جریانی عمومی برای توسعه و ترویج کتاب و مطالعه در استان است و توزیع و اهدای کتاب یکی از راه های مناسب و مؤثر در این مسیر است.

وی ادامه داد: تعامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با نهادهای دولتی و مؤسسات فرهنگی، سازمان های مردم نهاد، امورخیریه، هیات امنای مساجد و حسینیه ها و مراکز فرهنگی و تسهیلگری موجب شده تا جوامع هدف در توزیع کتاب، از تنوع خاصی برخوردار باشد و افراد بیشتری در سراسر استان از خدمات این بخش از اداره کل بهره مند شوند.

وی با تقدیر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه نمود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال کتاب برای استان ها، نقشی بسیار مهم و تاثیرگذار بر رونق کتاب و کتابخوانی و بالا بردن سرانه مطالعه کتاب در استان ها ایفا می نماید.

به گزارش ایبنا در سال 1401، بیش از 35 هزار و در 3 ماه اول امسال بیش از 6 هزار جلد کتاب از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در میان جوامع هدف توزیع و اهدا شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "بیش از 10هزار جلد کتاب از سوی وزارت ارشاد به استان ایلام ارسال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 10هزار جلد کتاب از سوی وزارت ارشاد به استان ایلام ارسال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید