خواص فراوان کره بادام زمینی

به گزارش وبلاگ شخصی من، کره بادام زمینی خواص و فواید شگفت انگیزی دارد، بعلاوه مصرف کره بادام زمینی برای سلامت بدن بسیار مفید است و به درمان بیماری ها یاری شایانی می نماید.در ادامه با ما همراه باشید.

خواص فراوان کره بادام زمینی کره بادام زمینی برای اولین بار در سال 1882 و به وسیله مارسلوس گیلمور ادسونِ (Marcellus Gilmore Edson) کانادایی فراوری شد و بیش از 131 سال است که به محبوب ترین خوراکی جهان، به ویژه در آمریکا بدل شده است. کره بادام زمینی سرشار از مواد مغذی و بسیار لذیذ است. این ماده غذایی با هر نوع خوراکی از میوه و شکلات گرفته تا ژله و کرفس، قابل مصرف است. وجود میزان زیاد چربی های غیراشباعِ تک زنجیره و مواد مغذی دیگر، کره بادام زمینی را به یکی از خوراکی ها و میان وعده های مناسب برای کاهش وزن تبدیل می نماید. اما کره بادام زمینی چطور سبب کاهش وزن می گردد و چه تأثیراتی بر بدن تان دارد؟ این مقاله به شما یاری می نماید با خواص کره بادام زمینی و تأثیرات آن در بدن بیشتر آشنا شوید. با ما همراه باشید.

کاهش خطر مرگبراساس مطالعات دانشگاه وندربیلت (Vanderbilt University) که در سال 2015 انجام شد، مصرف روزانه آجیل خطر مرگ را کاهش می دهد، زیرا وجود مقادیر بالای مواد مغذی در آجیل ها سبب افزایش سلامتی و حفاظت از بدن می گردد.

جنیفر مک دنیل (Jennifer McDaniel) می گوید: آجیل ها دارای اسیدهای چربِ غیراشباع (تک و چند زنجیره) و غنی از آنتی اکسیدان ها هستند و موادی مغذی مانند پتاسیم دارند که به حفظ فشار خون یاری می نماید، بعلاوه غنی از فیبر و دارای فیسترول هستند که برای سلامت قلب بسیار مفید است. اسیدهای چربِ غیراشباع (تک و چند زنجیره) با کاهش میزان کلسترول بد (LDL) و سطح تری گلیسرید، موجب کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و سندرم مرتبط با سوخت و ساز می گردد.

ایجاد احساس سیریاسید چرب تک زنجیره و پروتئینِ موجود در کره بادام زمینی سبب ایجاد احساس سیری می گردد. مصرف کره بادام زمینی همراه با نان تست یا بدون آن به عنوان صبحانه ، برای ناهار یا به همراه سیب به عنوان میان وعده می تواند باعث جلوگیری از پرخوری شما می گردد. اما همواره در مصرف کره بادام زمینی میانه روی کنید. برترین میزان مصرف کره بادام زمینی دو قاشق غذاخوری است.

کاهش خطر ابتلا به دیابتمصرف کره بادام زمینی می تواند خطر پیشرفت دیابت را کاهش دهد. براساس مطالعه ای که به وسیله جکوبسون (Jacobson) در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است، مصرف 31 گرم آجیل یا کره بادام زمینی (در حدود 2 قاشق غذاخوری)، حداقل 5 روز در هفته می تواند خطر توسعه دیابت را تا 30 درصد کاهش دهد.

تقویت انرژیپروتئین، فیبر و اسیدهای چربِ موجود در کره بادام زمینی یاری می نمایند تا انرژی لازم را از آغاز روز تا نیمه شب حفظ کنید. بعلاوه در پایدار نگه داشتن قند خون مؤثرند و از افت ناگهانی آن جلوگیری می نمایند.

کاهش وزناگر می خواهید یک رژیم کم کالری بگیرید، مصرف آجیل می تواند به کاهش وزن شما یاری کند. کره بادام زمینی، پروتئین بیشتری نسبت به سایر آجیل ها دارد و این میزان در دو قاشق غذاخوری چیزی در حدود 8 گرم است. بعلاوه به علت داشتن چربی و فیبر بالا می تواند به عنوان میان وعده، برای مدت طولانی تری شما را سیر نگه دارد. درنتیجه میزان کالری دریافتی درطول روز کاهش پیدا می نماید. مصرف 200 کالری از کره بادام زمینی در مقایسه با مصرف 200 کالری نان پرتزل (pretzels)، بیشتر قادر به سیر نگه داشتن شماست.

براساس مطالعاتی که در نشریه بین المللی چاقی و اختلالات سوخت وساز مرتبط با آن منتشر شده است، بادام زمینی می تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن گردد. براساس این تحقیق زمانی که افراد به طور روزانه 500 کالری کره بادام زمینی را به مدت 19 هفته مصرف می نمایند، میزان سوخت و ساز آنها تا 11 درصد افزایش می یابد.1

این کره ضد کلسترول استکره بادام زمینی برای کسانی که مستعد ابتلا به بیماری های قلبی هستند، مفید می باشد، زیرا چربی های موجود در بادام زمینی از نوع چربی های خوب هستند. به علاوه دارای فیتوسترول است که ساختاری شبیه به کلسترول موجود در غذاهای حیوانی دارد، با این تفاوت که بر خلاف کلسترول، فیتوسترول برای سلامت قلب و عروق مضر نیست.

ضمناً، هر 32 گرم کره بادام زمینی حدود 50 میلی گرم فیتوسترول دارد و آنالیز ها نشان داده مصرف روزانه 2 گرم فیتوسترول می تواند تا 10 درصد از میزان کلسترول LDL یا کلسترول بد بکاهد و در صورتی که فرد رژیم کم چربی داشته باشد، می تواند میزان کلسترول بد را تا 20 درصد پایین آورد.

در کل تحقیقات نشان داده اند که مصرف حداقل 4 بار بادام زمینی در هفته، تا 37 درصد از خطر بیماری های قلبی می کاهد. پس اگر می خواهید از بیماری های قلبی در امان باشید، از یک مشت بادام زمینی (حاوی ده عدد) یا یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، آن هم 4 بار در هفته آغاز کنید.

ضد سرطانتحقیقات دیگری نشان داده اند که مصرف یک واحد بادام زمینی (10 عدد بادام زمینی) در هفته می تواند از بروز سرطان روده در زنان پیشگیری کند. فیتوسترول موجود در بادام زمینی و کره بادام زمینی نیز می تواند رشد سلو ل های سرطان پستان، روده بزرگ و پروستات را کند نموده و حتی از بروز سرطان ریه در افراد مستعد بکاهد. به علاوه، بادام زمینی حاوی نوعی آنتی اکسیدان به نام رزوراترول است که می تواند به نوعی ترکیب ضدسرطانی به نام پیساتانول تغییر شکل یابد. این تغییر شکل به یاری نوعی آنزیم که در تومورهای سرطانی یافت می گردد، ایجاد می گردد و به این ترتیب مانع رشد تومورها خواهد شد.

دشمن سنگ کیسه صفراتحقیقات بی شماری نشان داده اند مصرف مرتب کره بادام زمینی می تواند احتمال ابتلا به سنگ صفرا را در مردان و احتمال برداشتن کیسه صفرا را در زنان کاهش دهد. علت این خاصیت بادام زمینی نیز وجود فیبرهای غذایی، فیتوسترول و منیزیم است. مطالعه 20ساله روی بیش از 80 هزار زن نشان می دهد زنانی که حداقل دو قاشق غذاخوری بادام زمینی یا کره بادام زمینی در هفته مصرف می نمایند تا 25 درصد کمتر به سنگ صفرا مبتلا می شوند.

شاید باور نکنید، اما این راه ساده و آسانی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.2

برای تقویت و بهبود سلامت قلبکره بادام زمینی حاوی بسیاری از مواد مغذی است که می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد.

اسیدهای چرب تک اشباعی (MUFA)

اسیدهای چرب چند غیراشباع (PUFA)

نیاسین

منیزیم

ویتامین

E

نسبت چربی های غیراشباع به چربی های اشباع شده, نقش مهمی در سلامت قلب ایفا می نماید. کره بادام زمینی نسبت مشابهی با روغن زیتون دارد که به عنوان یک گزینه قلبی - سالم نیز شناخته می گردد.

مصرف بالای مغزها ممکن است با کاهش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی یا علل دیگر ارتباط داشته باشد. محققان بادام زمینی ها را به طور خاص به عنوان راهی موثر برای بهبود سلامت قلب برای بعضی افراد توصیه می نمایند.

بدن سازیبسیاری از بدن سازها و علاقمندان به تناسب اندام, کره بادام زمینی را به دلایل مختلف مصرف می نمایند. اگر چه میزان کالری براساس قد, سطح فعالیت و میزان متابولیک تغییر می نماید, اما میزان مصرف کالری روزانه توصیه شده در حدود 1.600-2400 کالری در روز برای زنان و تا 3.000 کالری در روز برای مردان متغیر است با این حال, مردان بالغ باید روزانه 3.000 کالری مصرف نمایند در حالی که زنان فعال تا 2.400 کالری در روز می گیرند. کره بادام زمینی به لطف میزان بالای کالری, راه ساده ای برای افزایش جذب کالری و چربی غیراشباع است.

منبع خوب ویتامین هاکره بادام زمینی حاوی بسیاری از ویتامین هایی است که برای بدن ما مناسب هستند، تا به درستی عمل نمایند. چنانچه بارها در بخش سلامت نمناک و در بحث آنالیز خواص خوراکی ها گفتهایم ویتامین A موجود برای بینایی مفید است, در حالی که ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی یاری می نماید و زخم های ساده را سریع تر درمان می نماید. از طرف دیگر, ویتامین E که در کره بادام زمینی یافت می گردد، یک ماده مغذی کم مصرف بسیار مهم است که به وسیله بدن ما برای انحلال ساختارهای اسید چرب و انسداد در شریان ها مورد احتیاج است.

برای تقویت سطوح انرژیآیا احتیاج به انتخاب سریع در وسط روز برای گرفتن انرژی دارید که عاری از کافئین و محرک های دیگر است؟

دو قاشق سوپ خوری کره بادام زمینی را امتحان کنید. چربی های اشباع شده در آن، همراه با فیبر و پروتئین تنها چیزی هستند که شما برای تثبیت سطح انسولین و تضمین یک منبع انرژی ثابت برای ساعت ها احتیاج دارید. اگر به یک روش آزاد محرک برای رسیدن به یک ضربه انرژی احتیاج دارید، می توانید آن را در اول صبح مصرف کنید، به خصوص اگر بعد از بیدار شدن از خواب کار کنید.

کاهش یا جلوگیری از کاهش عملکرد شناختیمصرف منظم بادام زمینی یا کره بادام زمینی با کاهش ریسک کاهش شناختی همراه است و در بسیاری از موارد مانع از تاثیر گذاشتن بر زندگی ما به طور قابل توجهی می گردد. علاوه بر محتوای بالای ضد التهابی آن، نیاسین در اینجا نقش مهمی ایفا می نماید، چون معین شد افرادی که بیش ترین نیاسین را مصرف می نمایند، به احتمال کم تر به 70 درصد کاهش شناختی پیدا می نمایند و به بیماری آلزایمر و مشابه دچار می شوند.

برای یاری به پیشگیری از میگرندفعه بعد که میگرن شما عود کرد، به سراغ کره بادام زمینی بروید. کره بادام زمینی غنی از منیزیم است، که با کاهش فرکانس و شدت میگرن مرتبط است. حتی بهتر است به طور منظم مصرف کنید، تا از بروز میگرن در وهله اول جلوگیری کنید، پیشگیری همواره بهتر از درمان خواهد بود.

کاهش آلرژیتحقیقات نشان داده اند افرادی که مصرف کره بادام زمینی را در سنین پایین آغاز می نمایند، در معرض خطر ابتلا به آلرژی های جدی بعدی در زندگی، از جمله خود آلرژی های بادام زمینی هستند. کشف شد حتی زمانی که فرد دارای آلرژی های غذایی بادام زمینی است، با مصرف میزان بسیار کمی از آلرژن ها (در این مورد بادام زمینی) اغلب پاسخ ایمنی به این میزان در طول زمان کاهش می یابد. در نتیجه، واکنش های آلرژیک را کاهش داده و یا به طور کلی حذف خواهد شد. این اثر بعلاوه به انواع دیگر ذرات آلرژن نیز منتقل می گردد، چون بر این باور است که این اثر به تعدیل فعالیت های ایمنی بدن یاری می نماید.

حفظ سلامت پوستکره بادام زمینی منبع غنی از ویتامین E است. ویتامین E به پوست یاری می نماید تا رطوبتش را حفظ کند و از چین و چروک یا لکه های فلس دار جلوگیری می نماید. ویتامین E، یک آنتی اکسیدان قوی است که به کاهش تاثیر آفتاب بر پوست ما یاری می نماید.3

پی نوشت:

1.www.chetor.com

2.www.beytoote.com

3.www.namnak.com

منبع: راسخون

به "خواص فراوان کره بادام زمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص فراوان کره بادام زمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید