روغن زنجبیل برای مو

به گزارش وبلاگ شخصی من، روغن زنجبیل برای مو مزایای بسیاری دارد روغن زنجبیل به منظور افزایش سلامت پوست سر، کاهش شوره سر و بهبود شرایط موها شناخته شده است. با خواندن این مقاله مزایای زنجبیل را بیشتر می دانید.

روغن زنجبیل برای مو

مترجم: مهناز مزارعی

منبع:راسخون

روغن زنجبیل برای مو مزایای بسیاری دارد روغن زنجبیل به منظور افزایش سلامت پوست سر، کاهش شوره سر و بهبود شرایط موها شناخته شده است. با خواندن این مقاله مزایای زنجبیل را بیشتر می دانید.

زنجبیل، بومی جنوب آسیا، هندوستان، چین، است محبوبیت زیادی در داروهای گیاهی هندی، آسیایی و عربی دارد. زنجبیل آنتیسپتیک، ملین، محرک و سایر خواص دارویی از بیش از 2000 سال از طرف چینی ها شناخته شده است و از آن برای درمان بیماری های مختلف مانند اسهال، سرماخوردگی، آرتریت، کولیک و غیره استفاده می گردد. علاوه بر این، زنجبیل نقش عمده ای به اسم یک ادویه آشپزی در آسیا برای بیش از 4،400 سال دارد. زنجبیل امروزه به اسم یک ادویه بسیار مهم در نظر گرفته شده و در غذاها استفاده می گردد. علاوه بر شکل ریشه زنجبیل، زنجبیل هم در قالب روغن هم استفاده می گردد.

روغن زنجبیل با تقطیر بخار از ریشه های زنجبیل خشک شده استخراج می گردد. چندین کیلو ریشه زنجبیل برای استخراج اندازه کمی از روغن زنجبیل احتیاج است، به همین علت است که روغن های قابل استفاده در بازار بسیار گران هستند. این روغن یک عطر تیز، فلفل مانند، گرم و تند و سرزنده را دارا است. رنگ روغن از رنگ زرد طلایی به رنگ نارنجی تیره فرق دارد. مزایای بهداشتی روغن ریشه زنجبیل از درمان تهوع، استفراغ، التهاب، سینوزیت و غیره فرق دارد. روغن زنجبیل برای مو بسیار مفید است. اعتقاد بر این است که افزایش رشد مو، جلوگیری از ریزش مو و احیای موهای آسیب دیده از مزایای روغن زنجبیل است.

مزایای روغن زنجبیل برای مو

درمان با روغن های نرم کننده زنجبیل با خواص تمیز کننده امکان پذیر است این روغن اغلب در ترکیب با سایر روغن های ضروری مانند روغن جوجوبا، روغن اسطوخودوس، روغن گل رز، روغن بابونه، روغن رزماری، روغن چوب و غیره برای افزایش منافع به کار می رود. مزایای مختلف روغن زنجبیل برای درمان و مراقبت از مو در زیر بیان می گردد.

روغن زنجبیل برای رشد مو

خواص تحریک کننده زنجبیل موجب افزایش گردش خون در پوست سر شما و باعث رشد سریعتر موها می گردد. برای افزایش سرعت رشد مو، چهار قطره روغن زنجبیل را به یک قاشق غذاخوری روغن ججوبه اضافه کنید. این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و ماساژ دهید. آن را یک شب روی سرتان بگذارید و صبح روز بعد موها را با آب بشویید.

روغن زنجبیل برای کنترل شوره سر

این روغن برای قرن ها برای درمان شوره سر استفاده شده است. 5 قطره روغن زنجبیل را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و آن را به پوست سر بمالید. اجازه دهید ریشه ها و فولیکول ها مو روغن را جذب نموده و به خوبی ماساژ دهید. این ترکیب روغن با خواص ضد التهاب روغن با مسائل شوره سر مقابله می نماید.

روغن زنجبیل برای موهای آسیب دیده

مخلوط روغن کنجد و روغن زنجبیل برای درمان فولیکول های آسیب دیده مو مفید هستند. این ترکیب تاثیر موثری روی مو دارد و مو را از آسیب بیشتر محافظت می نماید. ماساژ پوست سر گردش خون را افزایش می دهد و شرایط خشک پوست سر را کاهش می دهد و مقدار رشد موهای سالم را افزایش می دهد.

روغن زنجبیل برای آروماتراپی

این روغن به طور عمده برای خواص تحریک کننده و فرویدسایاک مورد استفاده قرار می گیرد، این روغن به طور گسترده ای برای درمان استرس، کاهش افسردگی، افزایش خلق و خو، و غیره استفاده می گردد. این روغن دارای خواض گرم کننده و تسکین دهنده برای بدن، درمان سینوزیت، افزایش اشتها و کاهش درد عضلات است. برای بهبود حافظه هم مفید می باشد.

روغن زنجبیل روغن بی خطر، غیر سمی و قابل تحمل است. با این حال، از آنجا که قوی است، نباید آن را در غلظت های بالا بهره ببرید. این روغن می تواند باعث ایجاد حساسیت می گردد و انواع پوست حساس را تحریک می نماید. علاوه بر این، قبل از اینکه روی موهایتان بکار ببندید، اطمینان حاصل کنید که شما به روغن زنجبیل حساسیت ندارید، حساسیت هایتان را آنالیز کنید. هنگام خرید آن از فروشگاه مراقب باشید! افزودنی هایی را که می توانند خواص روغن زنجبیل را تغییر دهند، آنالیز کنید. روغن مقرون به صرفه را در بیشتر داروخانه ها خریداری نکنید، و مطمئن شوید که یک روغن با کیفیت خوب برای موهایتان انتخاب می کنید.

منبع: راسخون

به "روغن زنجبیل برای مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روغن زنجبیل برای مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید