ضرر 18 هزار تومانی مرغداران؛ نهاده وجود دارد ولی گران است

به گزارش وبلاگ شخصی من، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران می گوید بیش از احتیاج کشور تخم مرغ فراوری می گردد و همین امر باعث شده که با مازاد فراوری روبرو شویم و مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ 18 هزار تومان ضرر نمایند.

ضرر 18 هزار تومانی مرغداران؛ نهاده وجود دارد ولی گران است

به گزارش ایسنا، ناصر نبی پور، با بیان اینکه عوارض صادراتی تخم مرغ هنوز حذف نشده است و صادرنمایندگان به ازای صادرات هر کیلو تخم مرغ 3500 تومان عوارض می پردازند، گفت: صادرات صرفه مالی ندارد، ولی چون مازاد فراوری داریم، باید انجام گردد.

وی ادامه داد: حتی بعد از برداشت عوارض باز هم صادرات به صرفه نیست. چون قیمت تمام شده ما با قیمت صادراتی همخوانی ندارند. حتی با قیمت های داخل بازار داخلی هم متناسب نیست.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران افزود: قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ برای فراورینماینده 45 هزار تومان است، ولی با قیمت بسیار پایین تر در بازار داخلی و خارجی به فروش می رود.

وی توضیح داد: مرغداران در فروش هرکیلو تخم مرغ در بازار داخل حدود 18هزار تومان ضرر می نمایند.

نبی پور در ادامه گفت:، چون قیمت تخم مرغ در داخل کشور مقرون به صرفه است، صادر می گردد؛ اگر به قیمت واقعی تمام شده آن بود، امکان صادرات نداشتیم.

وی عنوان نمود: مسئولان اعلام کردند که تا آخر سال نهاده ها را تامین می نمایند، بعد از آن اعلام شد که تا شهریورماه نهاده تحویل داده می گردد. مرغداران نیز جوجه ریزی کردند. بیش از احتیاج جوجه ریخته شد، یعنی بیش از 60 میلیون قطعه. مرغ ها همگی جوان هستند و با مازاد فراوری مواجهیم. با این شرایط حتی به مرغداران اجازه داده نمی گردد که مرغ هایشان را حذف نمایند.

نبی پور در خاتمه گفت: نهاده در بازارگاه وجود دارد، ولی چون قیمت آن ها بسیار بالاست و نقدینگی مرغداران نیز کم است، خرید نیز بسیار کم شده است.

منبع: فرارو

به "ضرر 18 هزار تومانی مرغداران؛ نهاده وجود دارد ولی گران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرر 18 هزار تومانی مرغداران؛ نهاده وجود دارد ولی گران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید