هایما 8S ایران خودرو در دو ماه رکورد فروش زیر 40 دستگاه را ثبت کرد

به گزارش وبلاگ شخصی من، هایما 8S ایران خودرو به زودی به بازار خواهد آمد. لوکس ترین محصول هایما در چین، چالش تازه کراس اوور های ایران و… عناوینی هستند که این روزها رسانه های خاص سعی دارند با استفاده از آنها فروش فوق العاده پایین 8S در بازار چین را پنهان نمایند. خودرویی که آمار فروش بسیار ضعیف آن در بازار خودرو چین موجب شده تا اکنون در رده 149 قرار گیرد.

هایما 8S ایران خودرو در دو ماه رکورد فروش زیر 40 دستگاه را ثبت کرد

گزارش کامل هایما 8S را در اینجا بخوانید.

وبلاگ شخصی من - محمد فتح اللهی - هایما 8S ایران خودرو اکنون در رده 149 از مجموع 222 شاسی بلند کامپکت در کشور چین است. رده ای که فروش بسیار ضعیف این خودرو در چین باعث شده هایما 8S چنین جایگاهی داشته باشد.

اینکه 8S خودرویی مجذوب کننده، با کیفیت یا قدرتمندی است یا خیر را باید زمانی آنالیز کرد که این خودرو در بازار ایران حضور پیدا کند. اما موردی که درباره 8S وجود دارد این است که استقبال از آن در بازار خودرو چین بسیار پایین است.

آمار فروش هایما 8S در دی ماه 1400

پس از گذشت دو ماه از سال 2022 میلادی، گزارش ها درباره فروش خودروهای چینی کم کم در حال انتشار است. هایما 8S نیز به عنوان یک شاسی بلند در حال فراوری، آمار فروش آن در رسانه های چینی منتشر می گردد.

آغاز سال 2022 برای 8S اصلاً خوب نبود. این محصول هایما تنها 22 مشتری در دی ماه گذشته داشت. آماری که احتمالاً از سوی رسانه های داخلی منتشر نخواهد شد.

معین نیست علت بی توجه چینی ها به این محصول چیست. اما آنچه مسلم است این است که 8S نزد چینی ها جایگاهی ندارد. البته مانورهای تبلیغاتی برای آن در بازار داخلی خودرو کشور بسیار زیاد است. چرا که این محصول قرار است که در سال 1401 از سوی ایران خودرو عرضه گردد.

آمار فروش هایما 8S در بهمن ماه 1400

افت شدید فروش هایما 8S در بهمن ماه 1400 نیز تکرار شد. بطوری که جمعاً 14 دستگاه از آن در بازار خودرو چین به فروش رفت. فروش بسیار پایین هایما 8S در بهمن ماه سال جاری در حالی بود که این خودرو در بهمن سال گذشته 103 مشتری داشت.

معینات فنی هایما 8S

هایما 8S تنها با یک انتخاب برای موتور در بازار خودرو چین به فروش می رسد. موتوری که هایما برای این کراس اوور کامپکت انتخاب نموده، یک 1/6 لیتری توربو است. موتوری که حجم دقیق آن 1594 سی سی بوده و با کد HMA GA16-YF شناخته شده است.

این موتور 192 اسب بخار قدرت در 5000 دور در دقیقه نیرو دارد. اندازه گشتاور خروجی آن به 293 نیوتن متر می رسد که در دورهای 1500 تا 4500 در دسترس است.

هایما عنوان نموده که اکتان مجاز برای سوخت موتور 8S رقم 92 است و سوخت بطور مستقیم وارد چهار سیلندر آن وارد می گردد. تمامی نیروی موتور به محور جلو منتقل شده و سه جعبه دنده برای آن قابل سفارش است.

8S سه گیربکس دستی و اتوماتیک دارد. نمونه دستی آن 6 سرعته است. مدل اتوماتیک این خودرو نیز از همین تعداد دنده بهره مند است. نمونه سوم اما یک جعبه دنده دو کلاچه تَر (WDCT) است.

هایما 8S ایران خودرو در سال 1401 به بازار می آید / معینات فنی + آپشن ها و قیمت

قیمت هایما S7 و قیمت هایما S5 از سوی ایران خودرو اعلام شد

هایما 6P هیبریدی با پیمایش محدود به ایران خودرو آمد / معینات فنی + آپشن ها و قیمت

هایما 7X از سوی ایران خودرو به بازار می آید / معینات فنی + آپشن ها و قیمت

منبع: بیت ران

به "هایما 8S ایران خودرو در دو ماه رکورد فروش زیر 40 دستگاه را ثبت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هایما 8S ایران خودرو در دو ماه رکورد فروش زیر 40 دستگاه را ثبت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید