هر آنچه از بلک آدام می دانیم؛ فیلم ابرقهرمانی تازه DC با بازی راک

به گزارش وبلاگ شخصی من، مدت زیادی می گذرد اما بالاخره اولین فیلم دواین جانسون (راک) در دنیای پیشرفته DC در شرف اکران در سینماها است. بلک آدام با بازی این اسطوره کشتی کج (که بازیگر نقش اصلی و ضد قهرمان فیلم است) یک اثر اسپین آف و دنباله فیلم شزم در سال 2019 است.

هر آنچه از بلک آدام می دانیم؛ فیلم ابرقهرمانی تازه DC با بازی راک

این فیلم از اوایل قرن تازه در دست ساخت است و اکنون بالاخره به تماشای آن در سینماها نزدیک شده ایم. بلک آدام موجودی قدرتمند در سطح سوپرمن و از ضد قهرمانان اصلی شزم است اما برخلاف همتای قهرمانش که زکری لوی نقش او را بازی می نماید، احساسات و اخلاقیاتی انعطاف پذیر دارد. فیلم بلک آدام، داستان بازگشت این شخصیت به دنیای فانی را پس از گذراندن مدتی طولانی در یک زندان جادویی بازگو می نماید. نمی توان حدس زد که او چه برنامه وحشتناکی برای دنیایان در نظر خواهد گرفت.

بلک آدام به وسیله ژائوم کولت سرا کارگردانی می شود که به تازگی فیلم تازه جانسون در دیزنی، گشت وگذار در جنگل را کارگردانی نموده است. آدام اشزیتکل، روری هاینز و سهراب نوشیروانی داستان فیلم را نوشته اند. در این فیلم، علاوه بر آدام، چندین شخصیت محبوب از اعضای انجمن عدالت آمریکا هم حضور خواهند داشت. بنابراین هواداران DC، حتما باید این فیلم را ببینند. برای اینکه مخاطبان بیشتر با این فیلم هیجان انگیز تازه دنیای پیشرفته DC آشنا شوند، بد نیست نگاهی به اطلاعاتی که در حال حاضر از این پروژه در دسترس است بیاندازیم؛ از طرح و جزئیات بازیگران گرفته تا فیلم برداری و تاریخ اکران.

تریلر بلک آدام

هنوز هیچ تصویر واقعی از فیلم مشاهده ننموده ایم اما یک تیزر انیمیشنی از بلک آدام در جریان فندوم DC در سال 2020 منتشر شد. این کلیپ، کانسپت آرت فیلم، از جمله لباس جانسون در قالب شخصیت بلک آدام را نشان می دهد. بعلاوه شرح مختصری از ریشه های این شخصیت، قدرت گرفتن و سقوط او، زندان رفتن و بازگشت او به دنیا ارائه می دهد.

تاریخ انتشار بلک آدام چه زمانی است؟

بلک آدام در حال حاضر قرار است در تاریخ 29 ژوئیه 2022 در ایالات متحده اکران شود. در ابتدا، قرار بود در 22 دسامبر 2021 در سینماها به نمایش درآید اما این برنامه به علت همه گیری کرونا، با تغییر همراه شد.

در حال حاضر، ما نمی دانیم که آیا این فیلم هم مانند زن شگفت انگیز 1984 در HBO مکس منتشر خواهد شد یا خیر. بعید به نظر می رسد اما تا زمان نزدیک شدن به تاریخ اکران، به طور قطعی نمی توان نظر داد.

بازیگران بلک آدام چه کسانی هستند؟

علاوه بر دواین جانسون در نقش بلک آدام، باقی کاراکترهای فیلم تعدادی از شخصیت های کلاسیک DC هستند که نقش آن ها را نوا سنتینو، آلدیس هاج، سارا شاهی، کوئینتسا سوئیندل و پیرس برازنان بازی می نمایند. مروان کنزاری، جیمز کوساتی مویر، بودی سابونگوی، مو آمر و اولی لاتوکفو از دیگر بازیگران این فیلم هستند که نقش آن ها هنوز معین نشده است.

با وجود پیوندهای این فیلم با فیلم شزم، لوی و آشر انجل قرار نیست در قالب نقش های خود یعنی شزم و بیلی باتسون، در این فیلم حضور داشته باشند. با این حال، این اتفاق، خوب به نظر می رسد، چرا که نشان می دهد این ابرقهرمانان، به مقدار اهمیتشان، در آثار خود نقش آفرینی می نمایند و هر کدام سهم خود را دارند.

شخصیت های تأییدشده بلک آدام چه کسانی هستند؟

بدیهی است که دواین جانسون در نقش بلک آدام، شخصیت اصلی فیلم است. آدام به اسم برده ای به نام تث آدام در سرزمین کهندق به دنیا آمد و فردی شجاع و ذاتا قهرمان است. اما او با وجود نیات خوبش، یک جنگجوی بی رحم است که می تواند هرکسی را که مانعش شود، نابود کند.

علاوه بر آدام، در این فیلم شاهد بازی سارا شاهی در نقش آدریانا توماس خواهیم بود که یک استاد دانشگاه و رزمنده ای مقاوم در کهندق است. در کمیک ها، آدریانا انتها تبدیل به ابرقهرمانی به نام آیسیس می شود و با بلک آدام ازدواج می نماید. او مسؤول تعدیل گرایش های خشونت آمیز آدام و سوق دادن او به مسیرهای قهرمانانه تر است. اینکه آیا او در فیلم، شخصیت مشابهی با کمیک ها دارد یا نه، معین نیست و باید منتظر باشیم و ببینیم.

بلک آدام بعلاوه شامل اعضای انجمن عدالت آمریکا ، یک تیم چند نسلی از ابرقهرمانان است که پیشینیان و اجداد لیگ عدالت هستند. انجمن عدالت آمریکا در کمیک ها دارای لیست بلند بالایی از قهرمانان (از جمله خود آدام) است اما تعداد کمی از آن ها در این فیلم ظاهر می شوند.

سنتینو در نقش اتم اسمشر، یکی از اعضای این انجمن است که قدرت تغییر مقدار و متراکم شدن دارد و در این فیلم بازی می نماید. آدام کوپلند در فصل 2 فلش، نسخه ای از این شخصیت را بازی کرد.

هاج در نقش هاوکمن ظاهر می شود. هاوکمن رهبر انجمن عدالت آمریکا و تناسخ یک شاهزاده مصری باستانی است. در این زندگی، او یک باستان شناس است که می تواند با استفاده از بال های ساخته شده از موادی بیگانه و فلزی، پرواز کند. هاوکمن یک شخصیت محبوب است که پیش از این در کمیک ها، انیمیشن ها و لایو اکشن ها حضور داشته است. مایکل شنکس در اسمال ویل و فالک هنتشل در کمانداران سی دابلیو، نقش این شخصیت را بازی کردند.

سوئیندل یکی دیگر از اعضای انجمن عدالت آمریکا معروف به سایکلون است. او نوه گردباد قرمز اصلی است. سایکلون، قدرت کنترل باد و صدا را دارد. هاوک گرل قرار بود صندلی او را در تیم بگیرد اما در نهایت این شخصیت از فیلم حذف شد.

پیرس برازنان آخرین عضو لیست اعضای انجمن عدالت آمریکا در فیلم است که نقش کنت نلسون یا دکتر فیت را بازی می نماید. نلسون پسر یک باستان شناس است که به وسیله کلاه سرنوشت انتخاب شد تا تبدیل به یک ابرقهرمان جادویی شود و از دنیا در برابر نیروهای هرج و مرج دفاع کند. جالب این جاست که دکتر فیت، 23 سال قبل از دکتر استرنج معرفی گردید. بنابراین او نسخه ای تقلیدی از جادوگر عالی رتبه مارول نیست. برنت استایت نقش این شخصیت را در اسمال ویل بازی کرد و نسخه های مختلف این شخصیت در بسیاری از سریال های انیمیشنی دی سی و بازی ها ظاهر شده اند.

این فیلم بعلاوه شامل گروه بین المللی جنایتکاران اینترگنگ خواهد بود. علاوه بر این، بودی سابونگوی قرار است یکی از نقش های اصلی و کلیدی کمیک های بلک آدام را که هنوز فاش نشده است، در این فیلم بازی کند.

بلک آدام در چه زمانی فیلم برداری شده است؟

فیلم برداری اصلی بلک آدام در آوریل 2021 در آتلانتای جورجیا شروع شد. فیلم برداری این فیلم در ابتدا قرار بود در ژوئیه 2020 شروع شود اما به علت شرایط کرونا به تعویق افتاد.

جانسون در 15 ژوئیه 2021 اعلام نمود که فیلم برداری صحنه های خود را به سرانجام رسانده و فیلم رسما به سرانجام رسیده است. فیلم برداری فیلم، بدون جانسون و چند هفته پس از آن ادامه یافت و به لس آنجلس منتقل شد. تهیه نماینده اجرایی، دنی گارسیا هم در 25 ژوئیه این موضوع را تأیید کرد و گفت: ما هنوز کار خود را تمام ننموده ایم و چند هفته دیگر فرصت داریم. کارهای دواین و شخصیت بلک آدام به سرانجام رسید و بنابراین شاید به نظر برسد که کار فیلم برداری کل فیلم هم به سرانجام رسیده است اما ما هنوز یک سری کار داریم که در لس آنجلس مشغول انجام آن ها هستیم.

داستان بلک آدام در چه زمانی اتفاق می افتد؟

پیش بینی می شود که داستان فیلم بلک آدام در زمان حال تنظیم شده باشد. این اثر از نظر فنی دنباله فیلم شزم است و احتمالا داستان آن بعد از حوادث فیلم شزم اتفاق می افتد. البته بعضی از قسمت های فیلم احتمالا در 5000 سال پیش و در زمان شکوه کهندق روایت می شود اما به غیر از این فلش بک های احتمالی، بلک آدام تا حد زیادی یک شخصیت امروزی خواهد بود.

داستان بلک آدام چیست؟

کهندق در زمان آدام، ملتی ستمگر بود که از جادو و طلسم برای به بردگی گرفتن بخش هایی از جمعیت خود استفاده می کرد اما هنگامی که آدام تبدیل به یک قهرمان شد، از قدرت خود برای آزادی مردم و اداره کهندق به اسم پادشاه استفاده کرد.

او در ابتدا یک قهرمان بود اما پس از کشته شدن خانواده اش، به تاریکی روی آورد و ناخواسته شیاطین معروف به هفت گناه کشنده را آزاد کرد. او سپس به خاطر جنایاتش، زندانی شد و در فیلم بلک آدام، بعد از 5000 سال از زندان آزاد می شود و مصمم است تا کهندق را به شکوه قبلی خود بازگرداند.

در حال حاضر معین نیست که این فیلم چگونه به فیلم شزم متصل می شود. آدام احتمالا با مرگ جادوگر، از زندان فرار می نماید. جزئیات طرح فیلم هنوز منتشر نشده است اما احتمالا خواهیم دید که بلک آدام، پادشاهی خود را دوباره احیا می نماید. این اتفاقات ممکن است باعث مخالفت انجمن عدالت آمریکا با او شود و منجر به جنگی بین آدام و ابرقهرمانان شود. با توجه به فرایند معمول این گونه داستان ها، احتمالا تهدیدی عظیم تر ایجاد خواهد شد که باعث می شود او و ابرقهرمانان انجمن برای نجات دنیا با هم متحد شوند.

آیا بلک آدام دنباله ای در پی خواهد داشت؟

DC برنامه های عظیمی برای بلک آدام در دنیای پیشرفته DC در نظر گرفته است اما هنوز ساخت دنباله بلک آدام تأیید نشده است. در سال 2017، جانسون شرح داد که برنامه هایی برای رویارویی آدام با شزم در یک فیلم و در آینده وجود دارد. وی گفت: ما تصمیم گرفتیم سناریویی را ایجاد کنیم که بلک آدام، فیلم مستقل خود را داشته باشد و بعلاوه کاپیتان مارول و شزم هم هر کدام فیلم های مستقل خود را داشته باشند. ما دنیا خود را به این ترتیب می سازیم و سپس می توانیم در یک نقطه، دور هم جمع شویم.

هنری کویل بازیگر سوپرمن هم از یک کراس اوور احتمالی بین بلک آدام و مرد پولادین در آینده دنیای پیشرفته خبر داده بود. او دقیقا گفته بود: قطعا پروژه ای در این زمینه ساخته خواهد شد.

مسلما امکان دارد که برنامه ها تغییر نمایند و شاید اصلا فیلم بلک آدام در برابر سوپرمن: طلوع شنل ها ساخته نشود اما این شخصیت ها قطعا به نوعی در آینده دنیای پیشرفته DC حضور خواهند داشت، حتی اگر هیچ چیز به طور رسمی اعلام نشده باشد. بلک آدام به تازگی در کمیک ها دوباره استفاده می شود و حتی به یکی از اعضای اصلی لیگ عدالت تبدیل شده است. بنابراین به نظر می رسد که DC در سال های آینده، از این شخصیت به اسم یک کاراکتر اصلی بهره ببرد. اینکه آیا بلک آدام، دنباله ای خواهد داشت یا خیر، بستگی به موفقیت این فیلم در زمان اکران دارد.

منبع: collider

منبع: دیجیکالا مگ

به "هر آنچه از بلک آدام می دانیم؛ فیلم ابرقهرمانی تازه DC با بازی راک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه از بلک آدام می دانیم؛ فیلم ابرقهرمانی تازه DC با بازی راک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید